Een positieve start

Happy new year! Het mag inmiddels al een paar dagen 2011 zijn, ik doe het feestje nog even dunnetjes over. Vandaag is immers de start van het eerste jaar van mijn blogcarriëre die hopelijk nog lang zal voortduren. Bij een nieuw jaar zijn daar altijd de onvermijdelijke goede voornemens. Het is immers een mooie gelegenheid om dat jaar ook echt nieuw te maken, om jezelf te verbeteren, op welke manier dan ook. Dat kan zijn door tien kilo af te vallen, te stoppen met roken, je minder druk te maken om kleine dingen, een oude vriendschap weer nieuw leven in te blazen of door simpelweg positiever in het leven te staan.

Ik heb zelf ook een flink lijstje, maar er is toch wel eentje die dik bovenaan staat. Dit jaar moét en zal ik mijn geldzaken goed op orde krijgen. Dat betekent dat ik niet alles mag kopen wat ik wil kopen, maar eerst moet bedenken of ik het echt nodig heb. Het betekent ook dat ik al mijn inkomsten en uitgaven bij gaan houden in een notitieboekje en dat ik moet gaan sparen.
Dit is niet nieuw, halverwege 2010 heb ik het ook al eens geprobeerd. Samen met een vriendin ging ik er na een shoptripje voor zitten in een cafeetje en schreven we op wat we die dag hadden uitgegeven. We waren vol goede moed, maar hielden het desondanks nog geen maand (denk ik) vol.
Dus, vanaf nu houd ik dit alles bij in mijn knalroze Jip & Janneke-notitieboekje. Op de voorkant staat Let’s go shopping, da’s voorbestemd toch? Of het werkt juist averechts…

Een ander goed voornemen van mij is bloggen. Ik heb zoveel blogs gehad, maar allemaal stierven ze een langzame, pijnlijke dood. Dit keer wil ik het écht goed aanpakken. Niet bloggen voordat ik de basis in orde heb (aan deze post is al heel wat geknutsel vooraf gegaan), met goede motivatie van start gaan, regelmatig updaten met inhoudelijke, afwisselende artikelen en mooie foto’s toevoegen, of ik ze nu zelf maak of van internet pluk.
Zo hoop ik dat dit blog voor mij een plekje zal zijn waar ik mezelf kan uiten, waar ik kan laten zien wat mij interesseert en dit met andere mensen kan delen. Ik hoop dat mijn stukjes anderen zullen inspireren en mijzelf zullen motiveren om nóg meer te inspireren.

Als we ons dit jaar nu eens wel aan de goede voornemens houden, misschien is dan niet 80%  alweer gestopt in februari. Is dat geen goed voornemen?

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

