Seven billion people

Toen ik laatst een beetje aan het surfen was in een saai tussenuur, kwam ik dit filmpje tegen, gemaakt door National Geographic naar aanleiding van de groei van de wereldbevolking naar zeven miljard (!) mensen. Geen saaie aardrijkskundige shit, maar een leuk gemaakt filmpje.
Er komen enkele schokkende feitjes in aan het licht, wist jij bijvoorbeeld dat er elke seconde vijf baby’s worden geboren maar slecht twee mensen doodgaan? Reken maar uit hoe snel een bevolking dan groeit….

Gelukkig is het niet allemaal kommer en kwel. Wat ik bijvoorbeeld nog niet wist, maar wel leuk vond om te weten, was dat wij met z’n zeven miljard in principe in een gebied zo groot als Los Angeles passen. Het lijkt me niet erg comfortabel (beetje krap?), maar toch. Ik heb nu minder het idee dat we met z’n allen de wereld overbevolken. =)

Ik zou zeggen, bekijk onderstaand filmpje en let vooral op de infographics!

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

