Alles behalve schoolwerk

Mijn kamer opruimen. Eten. Nog een keer naar de toilet. Nog een keer mijn kamer opruimen. Iets technisch doen wat ik de tientallen keren daarvoor ook niet voor elkaar kreeg. Tóch nog een keer op Asos kijken. Slechte televisieprogramma’s kijken. De afwasmachine leeghalen. Sokken sorteren. Schoolboeken sorteren. Make-uppen. Douchen. Nagels lakken. Nagellak er weer afhalen en nieuwe opdoen. Nog een keer dat. Bed opmaken. Een blogpost schrijven. Drie keer hetzelfde YouTube-filmpje zien. En vooral niet aan school denken.
Studieontwijkend gedrag. We hebben er allemaal weleens last van, maar ik durf toch wel te zeggen dat er weinig mensen zo erg zijn als ik. Als ik een enorme waslijst met huiswerk heb ga ik daar niet mee bezig. Nee, ik heb zogenaamd belangrijkere dingen te doen. Neem nou nu, dit moment. Ik heb serieus alle bovenstaande dingen al gedaan, maar van school is niets gekomen. Mijn boeken heb ik braaf meegenomen en naast me gelegd. Het probleem is dat ze nog precies hetzelfde liggen als ik ze vanochtend heb neergelegd. Het katern Frans is niet van zijn plek gekomen, evenals die van geschiedenis en die stapel papier voor Nederlands.
Ik ben nooit iemand geweest die zodra ze uit school komt haar huiswerk pakt en de uren daarna zoet is. Ik ben meer iemand die alles uitstelt tot het laatste moment en het dan vaak nog niet doet. Morgen moet ik bijvoorbeeld een opzetje voor een opstel over China en een dossier Frans inleveren waarvan beiden de deadline eigenlijk al een week (of twee.. of drie) terug was. Die zou ik toch bijna klaar moeten hebben? Nee, met beiden moet ik praktisch nog beginnen.


Rechterstapel even wegdenken.
– via weheartit.com

Deze blogpost is dus ook een resultaat van mijn studie-uitstellende gedrag. Nu ik deze klaar heb ik écht geen excuus meer. Vanaf nu tot laat vanavond ben ik onder de pannen. Promise!

(Of zal ik dit bericht verwijderen en een nieuwe schrijven? Of gewoon alvast vooruitschrijven? Of… of..)

4 Reacties op “Alles behalve schoolwerk

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

