De tijd is kwijt

Ik heb het druk. Of nou ja, ik denk dat ik het druk heb. En die zogenaamde drukte zorgt voor een chaos, dit keer niet met grote stapels papier en zo, maar met teveel ingewikkelde gedachten en een hoop imaginary to do-lists.
Het gekke is dat ik het helemaal niet zo druk schijn gehad te hebben als ik aan het einde van de dag op een rijtje zet wat ik die dag zoal gedaan heb. Meestal komt er namelijk iets uit als dit:

15:00-19:00 Niet zoveel
19:00-21:00 Afwisselend ‘niet zoveel’ en nuttige dingen

Niet erg ingewikkeld, en ook niet bepaald heel druk. Het lijkt het luizenleventje van iemand die weinig hoeft te doet en dat dus ook maar niet doet.
Het verschil met die ‘iemand’ is dat ik blijkbaar wel veel moet doen. Ik snap niet waar ik de tijd vandaan haal om school toch elke keer weer klaar te spelen, maar ik snap ook niet wat ik met die tijd doe waarin ik niets doe (valt het nog te volgen?). Wat doe ik dan eigenlijk allemaal? En waarom lees ik niet een boek of doe ik iets anders intelligents?
En dan kom ik tot de conclusie dat die tijd vooral opgaat aan levenloos op bed liggen (en natuurlijk heel filosofisch na te denken over de Zin Des Levens, om maar even slim over te komen), muziek luisteren en blogs lezen. Oeps.
Nu kan het lezen van blogs zeker een nuttige toevoeging aan je leven zijn, maar aangezien die blogs bij mij over het algemeen over de nieuwste draaiende mascara van Dior of over de inhoud van andermans tas gaan gok ik dat dat voor mij niet echt geldt. Muziek luisteren is natuurlijk een ander verhaal. Het is immers talloze keren bewezen dat muziek echt HEUL goed is voor je concentratievermogen, intelligentievermogen, relativeringsvermogen en weet ik wat niet allemaal. (Het is me even ontglipt of dat ook geldt voor muziek lúisteren, maar psstt)
Oké. Ik dwaal af. Kleine impressie van mijn gedachten op dit moment. Diezelfde gedachten als die die zometeen teveel Frans moeten leren en een boekverslag in elkaar moeten zetten. I wish myself all the luck with that.
Goede voornemen nummer zoveel: die onbestemde tijd gebruiken. Minder hersenloze dingen doen. Meer films, series en boeken en vooral school. Zo.


En dan kijk ik op de klok. &%$, alweer zo laat?!

Ik ben vást niet de enige persoon met zo’n lekker druk brein. Hoe staat het bij jou? Heb jij je gedachten een beetje op orde of dwalen die van jou net als mijne altijd alle kanten op?

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

