En toen gingen we naar Groningen

Hier in deze uithoek van Friesland zijn niet zoveel winkels. Voor een beetje shoppen moeten wij naar Sneek (sfeervol, maar geeneens een H&M) of Leeuwarden (andersom).
Daarom stapten vriendin Ariska en ik zaterdag op de trein om ons eens te gaan vermaken in Groningen. Het was (oké, is) immers uitverkoop en dat mochten we niet missen. We zouden niets, maar dan ook niets gaan kopen buiten de sale, dat zou immers zonde zijn! We vergaten maar even dat we allebei hopeloze sale-shoppers zijn, van het type: ‘Hé, wat een leuk shirtje daar in de nieuwe collectie!’.
Natuurlijk zijn wij niet van die mensen die alleen naar een stad gaan om te winkelen, dat is natuurlijk bijzaak. Het hoogtepunt van de dag was het halfuurtje dat wij hebben doorgebracht in het universiteitsmuseum. Niet geheel vrijwillig, we hadden nog een onderwerp nodig voor een CKV-verslag. Toen we daar naar binnen stapten meenden we al rottende mensenlijken te ruiken, en we zaten goed. In de eerste zaal was namelijk de expositie ‘Binnenstebuiten’ te zien, over het menselijk lichaam. Als rasechte E&M’ers vonden wij dit op z’n zachts gezegd niet zo interessant en raceten erdoorheen alsof we achterna gezeten werden door zo’n lijk. Na een kort bezoekje aan de werkkamer van Aletta Jacobs en een zaal met tentoongestelde… dingen, gingen we maar snel weer weg.
Wat zijn we toch cultuurbarbaren.
In de stad waren er natuurlijk een paar winkels die wij niet over konden slaan: The Body Shop, Rituals, H&M, WE.. Allemaal hebben wij ze verblijd met onze aanwezigheid. En sommigen zelfs nog meer door iets te kopen. Allemaal om de economie te stimuleren natuurlijk!
En jaaa, de allereerste foto’s van mij op mijn blog!


Het is een pizza. Met heel veel room, want dat is nu eenmaal zo bij de V&D.
Dit was mijn lunch, mijn diner was -heel gezond- een stuk Zwitserse roomtompouce en een kop thee.


Voor een meer representiever beeld van de tentoonstelling: ga maar naar Ariska’s blog. Op eigen risico.


Het is ik (blond) met sjaal en Ariska met hoed! En ja, ik was moe.

Oké, ik kocht dus alleen maar een sjaal, een conditioner, een showergel, oordopjes, een face mist, heel veel eten en een superdag! En nog iets.. maar dat komt later.

Edit: Ik heb eindelijk ontdekt hoe ik foto’s GROOT kan posten. Ik ga het niet meer veranderen in oude posts, maar in de toekomst zullen ze dus mooi groot zijn.

3 Reacties op “En toen gingen we naar Groningen

  1. Haha, we zijn idd cultuurbarbaren en hopeloze saleshoppers en te lui om ons tussen alle mensen te wringen en in bergen kleding te graaien. Maar het was wel super! :)

  2. Pingback: En ook nog een camera «·

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

