Wish I was in Paradiso

Vandaag is het 1 februari 2011. Vandaag is de dag dat The Script optreedt in Paradiso. Waarvan ik twee maanden geleden dacht dat ik er zou zitten. Maar er niet zit.

Paradiso! Ik heb geen idee wie er hier aan het optreden is.

Toen een vriendin en ik erachter kwamen dat The Script naar Nederland zou komen, waren we helemaal door de dolle heen. Het was toen vrijdag, en de kaartverkoop was (zonder het ons te vertellen, gemeen hè?) woensdag begonnen. Wij gingen snel kaarten bestellen, en het was uitverkocht. UITVERKOCHT.
Een dag lang waren we allebei een beetje depressief, en uit pure noodzaak (ja echt!) besloten we een gezocht-advertentie op Marktplaats te zetten. Niet lang daarna werd ik gebeld, deze man wilde zijn kaarten wel verkopen! Hij had er vier, en kon niet gaan omdat het te ver weg was.
Ik was die avond ontzettend blij dat we dit toch nog geregeld hadden, wij gingen ze eens even in het echt zien en horen!

– Zie je de bui al hangen? –

De dag erna maakte ik het geld over, en deze man zou de kaarten op de post zodra hij de betaling had ontvangen. Toen ik het geld overmaakte vond ik het al raar: de rekening stond op een andere naam dan de zijne. Ik voelde toen al dat er iets mis was, en toen ik op een avond op Google zijn naam intypte zag ik dat het mis was. Er waren in de dagen ervoor verschillende topics geopend over hem op http://www.opgelichtopinternet.nl. De rest van de avond was.. blegh. Er gaat dan van alles door je heen. Geld weg, kaarten weg, je gaat niét naar het concert, je hebt je vriendin hierin meegesleept en voelt je schuldig… Ik voelde me kort gezegd goed &%$.
Wij hebben hiervan melding gedaan bij het Meldpunt Internetoplichting, en een tijdje terug hebben wij deze melding omgezet in een aangifte. Er wordt dus wat mee gedaan, en dat is toch wel een geruststelling. Je geld is wel weg, maar andere mensen worden nu voor hem ‘behoed’, en als het even kan wordt hij ook nog gestraft.

Achteraf zie je alle signalen. Achteraf kun je zeggen dat we het nooit hadden moeten doen, dat het dom was. Naïef. Dat het allemaal wel heel erg toevallig was. Dat ik nooit eerst het geld over had moeten maken. Dat we hadden moeten vragen om een foto.
Achteraf voelde ik me ook ontzettend schuldig dat ik mijn vriendin even wat geld afhandig had gemaakt, en stom genoeg was ik ook bang dat haar ouders zouden denken dat ik het geld voor mezelf had gehouden.
Maar achteraf is dat allemaal zo makkelijk om te zeggen.

Reken maar dat ik mij vanavond terugtrek in een hoekje en o.a. dit nummer tig keer achter elkaar ga afspelen.

3 Reacties op “Wish I was in Paradiso

  1. Ah, kop op meid! Ik begrijp dat je je heel rot voelt, sommige mensen hebben ook helemaal geen gevoel! (mensen oplichten vind ik echt erg…)

  2. waar gaat het ook heen me de wereld..
    wat zijn sommige mensen toch gemeen!
    heb je het telefoonnummer niet nog in je telefoon staan?
    ik hoop dat ze die vent vinden en dat hij jullie het terug betaald!

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

