It’s Valentine’s day!

Het is vandaag 14 februari. Het is maandag. Het is slecht weer en oh ja, het is ook nog Valentijnsdag, de officieuze dag van de liefde waarop mensen lieve kaartjes sturen of krijgen. De winkels liggen al weken vol met roze verpakkingen vol bonbons en de omzet van de gemiddelde bloemenzaak is de afgelopen dagen ongetwijfeld flink toegenomen door de verkoop van alle rode rozen.
Het lijkt wel alsof iedereen wat doet met Valentijnsdag. Alsof de dag voor hen allemaal een speciale dag is waarop ze brievenbussen vol kaarten krijgen of ’s avonds heel romantisch doen met hun vriend(in). Maar toch blijkt dat meer de helft (geen bron, soort conclusie van tien verschillende) er niets aan doet. En daarvan ben ik er eentje.
Eigenlijk heb ik nooit zoveel opgehad met Valentijnsdag. Ik heb in de zestien-en-een-half jaar dat ik leef maar liefst één kaartje gehad en die was afkomstig van mijn beste vriendin. Zelf heb ik ook eentje gestuurd, die ook naar haar ging.

Via weheartit

Om meteen maar te zeggen waarom ik nooit iets aan Valentijn heb gedaan: op het gebied van De Liefde ben ik echt nog een nog groentje. Ik vind heus wel eens een jongen leuk of knap, maar verder dan dat is het nog niet gekomen. En als dat zou gebeuren zou ik waarschijnlijk nog veel te schijterig zijn om op hem af te stappen of zelfs maar een valentijnskaartje te sturen…
Vooralsnog is vandaag voor mij dus een dag als alle andere. Hoewel, Valentijn is niet helemaal verdrongen naar de achtergrond. Bij ons op school worden namelijk rozen verspreid. De afgelopen dagen kon je een roos kopen met een kaartje eraan waar je een persoonlijke boodschap op kon schrijven. Vandaag worden de mensen naar wie een roos is gestuurd naar voren geroepen in de kantine om op het podium al blozend hun roos met kaartje in ontvangst te nemen. Ik ben benieuwd of er bekenden tussen zitten!

Aan jullie allemaal, verliefd of niet: happy Valentine!

PS. Misschien ga ik ’s avonds nog even Valentine’s Day zien. Vorig jaar heb ik die film gezien in de bioscoop en hij is wat mijn betreft één van de leukste en beste romantische komedies!

 

2 Reacties op “It’s Valentine’s day!

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

