En ook nog een camera

Toen ik een tijdje terug naar Groningen ging kocht ik niet alleen wat ik in het artikel vertelde, maar ook iets anders. Iets wat je niet zomaar 1-2-3 koopt, alhoewel ik dat toch wel een klein beetje deed. In een opwelling.
Zal ik het maar zeggen? Ik kocht een camera. Een paarse Casio Exilim EX-Z330.

Het ging als volgt. Wij waren in de V&D, en na een lekker diner roomtompouce en een lachwekkende fotosessie in een pasfotohokje hadden we nog een halfuurtje over om de héle V&D onveilig te maken. Ik wilde al een tijdje een nieuwe camera, en in mijn hoofd had ik al een lijstje gemaakt van toestellen die mij geschikt leken. Ik rende dus naar de Dixons en werd daar geholpen door een jongen die op dat tijdstip toch niet veel beters te doen had. (Seriously, ik ga voortaan altijd maar vlak voor sluitingstijd: lekker rustig)
Na een stuk of tien camera’s vastgehouden te hebben bleef mijn oog hangen op deze. Het was een aanbieding: negentig euro voor deze fancy coloured cam plus een leren opbergtasje.
Als de twijfelaar die ik ben, heb ik daar nog heel staan ‘ja-neeën’, maar uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en mijn pinpas door de automaat gehaald. Au. Dat deed toch wel pijn. Maar ik was wel blij!

Al in de trein naar huis begonnen we druk te experimenten. We kwamen erachter dat er al rare foto’s opstonden die konden bewegen. Heel sneu. Ha. Ha. Ha. Casio,heel grappig.

Deze camera vind ik voor zijn toch wel zachte prijsje goed. Met slecht licht vallen de foto’s mij wat tegen (zonder flits), maar het is zeker beter dan wat mijn oude exemplaar ervan bakte. Er zitten ontzettend veel functies op: wil je bloem, een maaltijd of een verzameling fotograferen? Het kan allemaal!
Als je het zelf niet fijn vind om de instellingen te moeten regelen, kun je de easy mode dat voor je laten doen. Ik gebruik dit zelf niet, maar het kan erg handig zijn. Als je heel graag de specificaties wilt weten: klik hier.
Buiten vind ik de foto’s erg mooi. Het was eigenlijk mijn plan om voorjaarsbloemen te fotograferen, maar er stond nog geen eentje!



Enkele foto’s gemaakt met obviously dit toestel. En ja, dat is mijn hond!

Ik heb nog niet alle functies ontdekt, maar vind het heerlijk om er lekker mee te prutsen en te experimenteren. Het is alleen een beetje jammer dat ik nog geen passend geheugenkaartje heb, waardoor ik telkens maar vijf tot twintig foto’s kan maken. Maar dat komt goed!

Ik kocht de Casio Exilim EX-Z330 in een Limited Edition pack (fancy paars kleurtje + lederen opbergtasje) voor ongeveer €90,- bij Dixons-in-de-V&D in Groningen.
Op internet kost hij om en nabij de €100,-, zónder tasje.

Welke camera own jij?

2 Reacties op “En ook nog een camera

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

