Lente?

Toen ik woensdag de foto’s voor bij het camera-artikel ging nemen was het ge-wel-dig weer. De zon scheen, het waaide nauwelijks: het leek wel lente!
De hele week zat ik al wat te kwakkelen. Ik was al een paar dagen niet zo lekker en steeds dieper weggezakt in het fenomeen dat wij de winterdip noemen. Toen ik woensdag uit school  kwam (twaalf uur, want uitval) sloeg dat om. Ik stapte naar buiten en mijn dip was meteen weg. Serieus, wat een prachtig weer. Je voelt de warmte op je gezicht, het zachte briesje is niet snijdend koud… De hemel na een lange, koude winter.
Na het eten thuis ging ik boven nog wat nuttige dingen doen met het raam wagenwijd open en de radio keihard aan. In mijn zomerse mood zong ik keihard mee met elk nummer, hoe slecht ook. Man, wat was ik vrolijk!
Een ander voordeel van zulk mooi weer is dat het dan absoluut geen straf is om de hond uit te laten. Dus daar ging ik: gewapend met iPod, camera, hondenriem en hond ging ik op pad. En volgen mij… heb ik de hele tijd met een very big smile rondgelopen.


Ik wil, ik wil, ik wil, ik wil, ik wil, ik wil, ik wil, ik wil, ik wil, ik wil.

[Lieve winter,

Ik weet het, je bent er stiekem nog steeds. Maar houd je gedeisd, oké?
Hoewel, mij krijg je er toch niet meer onder nu het lentevirus mij stevig in zijn greep heeft gekregen. Je kunt stormen zoveel je wilt, zolang de lente jouw plaatsje maar zo snel mogelijk mag overnemen!

Met vriendelijke groet,
Kim]


Mijn winterdip is weg: leve de lente!

3 Reacties op “Lente?

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

