Vakantie en een hoofd vol snot

Ik ga sporten. Ik ga naar Après Ski. Ik ga lekker genieten van mijn vrije tijd en dingen voor school doen. Ik ga bloggen en alvast plannen maken voor de zomervakantie. Ik ga uitvinden hoe ik BearShare moet synchroniseren met iTunes, want nu werkt het niet. Ik ga beginnen met Dexter. Ik ga lezen. Ik ga films kijken. Ik ga muziek luisteren. Ik ga leuke dingen doen met vriendinnen en genieten van het (hopelijk) mooie weer.

Dit prachtige lijstje uit mijn vorige blogje zag er veelbelovend uit. De vakantie moest wel héééérlijk worden en al die heerlijke dingen moesten ook allemaal besproken worden in uitgebreide blogposts.
Maar nog voor dit al ingepland en wel op het internet verscheen wist ik al dit ik er niets van terecht ging komen. Die ochtend werd ik namelijk wakker zonder stem en met een hoofd vol snot.

Weheartit.com

Ik zal jullie de details besparen, maar het komt er op neer dat ik de hele vakantie rond heb gelopen als een soort zombie, hobbelend van de bank naar mijn bed en weer terug (en mijn bed is op zolder en de bank beneden: geen pretje). Woensdag was het absolute dieptepunt. Ik ging ’s ochtends dan nog wel dapper naar buiten om een bezoekje te brengen aan de huisarts die bronchitis constateerde, maar toen ik thuiskwam kon ik m’n hoofd niet meer rechthouden of de hele wereld werd wazig en begon te draaien. Vanaf donderdag knapte ik langzaam weer wat op, en vrijdag kon ik weer krassen praten in plaats van alleen maar zachtjes fluisteren.

Mijn dagen heb ik gesleten met slapen en het zoveel mogelijk uitstellen uitstellen van alle vormen van inspanning. Even een kopje thee zetten werd een lichte marteling waarbij ik tussendoor drie keer pauze moest nemen en douchen was al helemaal de hel.
Maar gelukkig waren daar in die tijden van nood mijn goede vrienden van Nickelodeon die drie keer per dag in drie keer dezelfde aflevering (Wie programmeert de boel daar? Serieus!) op het beeldscherm verschenen. Daar werd ik weer een beetje vrolijk van. En niet in de minste plaats omdat het in New York/Seattle/LA  altijd mooi weer is en sommige (mannelijke) personages mijn meisjeshartje best kunnen bekoren. Ghehe.
Normaal kijk ik natuurlijk nooit naar dat soort programma’s. Dat nieuwe, TeenNick, is ook helemaal niet slecht voor mijn nachtrust ofzo.

Nu is het zaterdag en ik leef weer. Ik hoest nog steeds, de hoofdpijn is nog niet weg, maar ik ben allang blij dat ik weer vijf minuten kan staan zonder half om te vallen. Ik ben niet van plan om ook nog maar iets te gaan doen aan school, ik was immers de hele vakantie ziek. Leuk is anders, maar er staat me een drukke week te wachten.

Stiekem ben ik best wel een beetje toe aan vakantie nu.

Een Reactie op “Vakantie en een hoofd vol snot

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

