Piraat, hippie of matroos?

Toen mijn oom en tante vorig jaar trouwden hadden we een heel gezellig feestje. Mijn nichtje en neven waren daar ook, en met z’n vieren hebben wij het altijd zo leuk dat ‘we dit maar eens vaker moesten doen ,want we zien elkaar zo weinig’.
Neefje #1 woont in Breda, wat dit weekend weer bol staat van het feestgedruis, dus toen we op het onderwerp ‘carnaval’ kwamen bedachten we een geniaal plan: wij zouden dit jaar maar eens naar Breda komen in het carnavalsweekend en het met z’n vieren eens helemaal leuk maken.
Zo gezegd, zo gedaan, en daarom reizen mijn nichtje, neefje #2 en ik morgen af naar Noord-Brabant.

Ik heb er alle vertrouwen in dat het leuk en gezellig wordt, maar er is nog één klein probleempje: mijn nichtje en ik zitten allebei nog in een soort kledingcrisis. We hebben nog geen outfit.
Oeps. Ja, oeps ja. Het lijkt een klein detail, maar er is ons echt nadrukkelijk verteld dat je zonder carnavalsoutfit de cafés niet binnenkomt en iedereen je heel erg raar aankijkt.
Dus we moeten nog iets bedenken. En nee.. ‘Ik ben verkleed als mijn buurmeisje’ gaat ‘m niét worden.

Iemand die dit masker nog op zolder heeft liggen en ‘m aan mij wil lenen?

Oké: Sneeuwwitje, Roodkapje, Playboy-bunny, verpleegster, harajuku girl, random persoon met een boa, iets minder random persoon met een boa, cowgirl, piraat, gewoon iets gek, jaren ’80-dude, bouwvakker, meisje-in-Fries-jurkje-dat-we-niet-hebben, boerin, fotomodel, nerd, voetballer, iets met een hoedje, hulagirl, politievrouw, prinses, Neanderthaler, elfje, Lady GaGa, indiaan, bouwvakker, leger-chick, Chinees, geisha, golfer, ballerina, tijger/poes/panter/leeuw/iets in die trant, matroos, engel, Peter Pan of gewoon iets heel anders.

Kijk, aan inspiratie ontbreekt het me niet. Het ontbreekt me aan tijd. Voor alle bovenstaande outfits heb je tijd nodig om ‘m te bedenken, in elkaar te zetten, dingen te kopen… En aangezien wij een beetje heel erg last-minute aan komen zetten gaat dat ‘m niet worden.

Één ding weten we wel: de nagels worden gelakt in een lekker opvallend kleurtje. Da’s pas prioriteiten stellen.

Vier jij carnaval? Hoe ga je verkleed?

 

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

