Geluksmomentjes

De laatste tijd heb ik het heel vaak. Momentjes waarop ik even stilsta bij de wereld om me heen en dan opeens een soort vlaag van geluk door me heen voel gaan.
Als ik van die dingetjes geniet ga ik me allemaal andere dingen afvragen, waardoor ik weer afgeleid raak van dat geluksmomentje, maar daarom noem ik het ook een momentje en geen periode.
Meestal als ik zo’n momentje heb ben ik muziek aan het luisteren. Ik ben gek op muziek, en ik heb ontzettend zin in de momenten waarop het weer mooi genoeg is om met mijn iPod in het gras te liggen met de zon op m’n gezicht en muziek te luisteren. Bij bepaalde nummers zie ik dit beeld voor me en voel ik de kriebels van geluk in mijn buik.

Ook als ik eigenlijk helemaal niet zo lekker in mijn vel zit heb ik dit nog. Als ik mijn ogen dichtdoe en denk aan de momenten waarop alle stress voorbij is en ik optimaal kan genieten van alles om mij heen word ik weer een beetje gelukkig. De bekende kriebel komt voorbij en ik lach weer.
De zon, die zich de laatste tijd steeds vaker laat zien, zorgt ervoor dat ik me steeds beter voel en steeds vaker die kriebels heb. Toen ik vrijdag op een terrasje met twee vriendinnen ijskoffie dronk en de zon op mijn gezicht scheen voelde ik me eventjes volmaakt gelukkig. Zon, vriendinnen, ijskoffie, kan het beter?

Zoals ik al zei, heb ik deze momentjes steeds vaker. Goed teken toch? Echt ongelooflijk hoe de zon mijn gemoedstoestand zo kan beïnvloeden. De donkere winter verdreef de gelukskriebels en de zon heeft ze weer teruggebracht. Bedankt.

Neem nou deze voorjaarsbloemen. Daar word je toch gewoon instantly gelukkig van?

Heb jij dat ook weleens? Dat je je opeens even helemaal bewust bent van de kleine dingen die het leven mooi maken en je zo’n vlaag van geluk door je heen voelt gaan?

 

9 Reacties op “Geluksmomentjes

  1. Pingback: Mijn zeven wereldwonderen |·

  2. Pingback: (dis)likes «·

  3. Pingback: The Scientist « Kimetc·

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

