Verslag van een open dag

Een paar dagen terug, om precies te zijn afgelopen zaterdag, ging ik naar Utrecht. En nee, niet voor de winkels, maar voor de universiteit.
Deze hield toen namelijk een open dag, waarop je verschillende studievoorlichtingen kon bezoeken. Al lang tevoren hadden ik, vriendin L. en vriendin I. ons ingeschreven en zodoende stonden wij zaterdag half elf op het station.
En uh ja, zo’n station is voor meisjes uit Friesland al een hele belevenis. Serieus, wij hadden daar wel de hele dag rond kunnen hangen, Swirls –ijsjes etend en Starbucks-koffie drinkend terwijl ik (into beauty) hen (niet zo into beauty) hen meesleep The Body Shop in.


Bij gebrek aan betere foto’s, hier een kleine impressie van Utrecht. Anders is het hier ook zo kaal hè?

Om terug te komen op het onderwerp, we gingen ook nog naar twee voorlichtingen. Alledrie zaten we ergens anders, wat inhield dat ik zelf de weg moest vinden. Daar ik het richtingsgevoel van een doperwt bezit heeft half Utrecht kennis kunnen maken met mijn: ‘Meneer/mevrouw, kunt u mij vertellen waar … is?’. Gelukkig stond er op elke hoek iemand die mij het antwoord cryptisch kon omschrijven en kwam ik uiteindelijk hijgend aan. Nét op tijd.
Deze voorlichting ging over communicatie- en informatiewetenschappen en lijkt mij leuk. Het gaat over de communicatie (dûh) tussen mensen. Daarbij wordt de nadruk gelegd op ‘hoe?’.  Hoe communiceren wij? Het leuke aan Utrecht vind ik dat de nadruk er ligt op de media: film, televisie, tijdschriften etc. In Groningen bijvoorbeeld kun je dit ook studeren, maar daar ligt de nadruk veel meer op het gebruik van taal.
Nadat ik helemaal zelf (!) de weg had teruggevonden naar de Dom en we een peperduur maar overheerlijk broodje gyros hadden weggewerkt ging ik ook nog naar taal- en cultuurstudies. Ik was hier van tevoren al enthousiast over, en dat is alleen nog maar toegenomen. Het komt er in principe op neer dat je je hele studie samen kunt stellen uit de faculteit geesteswetenschappen. Het klonk allemaal heel erg ‘mij’ en staat nog steeds bovenaan mijn lijstje.

Toen de voorlichtingen waren afgelopen moesten we natuurlijk ook nog even Utrecht in. We hebben niet heel uitgebreid gewinkeld, en ik heb niets gekocht. Oh man, ik ben goed.
Op het station moesten we natuurlijk Starbucks-ontgroend worden. Alledrie bestelden we een  Iced Cacao Cappuccino en dat was natuurlijk lekker. De treinreis werd nog even onderbroken door te stoppen in Zwolle voor een pannenkoek, en om negen uur waren we weer thuis na een lange, gezellige en informatieve dag.

Utrecht trekt mij wel. =)

Komt dit op jou ook niet echt over als een verslag van een open dag? Right, is het ook niet. Het is meer ‘dagje Utrecht en oh ja, ook nog twee voorlichtingen’. Maar ach.

2 Reacties op “Verslag van een open dag

  1. Ja, zo herken ik mijn open dagen inderdaad ook. Naar Utrecht, maar ook nog ‘even’ een paar voorlichtingen bijwonen.

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

