Wanna read

Tot zo’n twee jaar terug was ik een enorme boekenwurm. Ik las elke dag wel een compleet boek en kwam dus ook standaard elke week in de bibliotheek. Nu doe ik dat niet meer. Ik lees lang niet meer zoveel als vroeger, alleen in de vakantie gaat er nog een boek per dag doorheen.
Als ik lees, lees ik een boek wel in één ruk uit. Ik vind het he-le-maal niets om twee weken lang elke avond een stukje te lezen, dan zit je toch helemaal niet in het verhaal? Voor sommige mensen is het misschien fijn om elke avond een klein stukje te lezen, maar ik moet dan er dan telkens opnieuw inkomen.
Ik hoor het je al denken: ‘Wáát? Een boek per dag?’ Het antwoord: ‘Ja, inderdaad. Ik lees echt snel. Soms is dat heel makkelijk, maar ja, boeken zijn wel altijd veel te snel uit!

Ik wil heel graag weer meer lezen, want ik mis het. Ik heb het altijd een heerlijk gevoel gevonden om mezelf helemaal te verliezen in een verhaal, ik wil het terug! Met welke boeken wil ik mijn leesverslaving weer terugkrijgen?

Jonathan Safran Foer – Extremely loud and incredibly close
In a vase in a closet, a couple of years after his father died in 9/11, nine-year-old Oskar discovers a key… The key belonged to his father, he’s sure of that. But which of New York’s 162 million locks does it open?
So begin a quest that takes Oskar – inventor, letter-writer and amateur detective – across New York’s five boroughs and into the jumbled lives of friends, relatives and complete strangers. He gets heavy boots, he gives himself little bruises and he inches ever nearer to the heart of a family mystery that stretches back fifty years. But will it take him any closer to, or even further from, his lost father?

Ik heb veel positieve verhalen gehoord over dit boek, en al een tijdje terug besloot ik hem daarom te kopen. Hij ligt al tijden op mijn nachtkastje, maar ik kom er maar niet aan toe…

Arthur Japin – De zwarte met het witte hart
In 1837 worden Kwasi en Kwame, twee Afrikaanse prinsjes, aan koning Willem I geschonken als onderpand voor de illegale slavenhandel van de Nederlandse regering. In Delft worden de zwarte jongens als Hollanders opgevoed. Terwijl Kwasi zich uit alle macht aanpast en een echte Nederlander wil worden, vecht Kwame om zijn Afrikaanse identiteit te behouden en op een dag te kunnen terugkeren naar zijn volk.
Jaren later, aan het begin van de twintigste eeuw, kijkt de bejaarde prins Kwasi Boachi vanaf zijn Javaanse theeplantage terug op hun buitengewone levens. Pas dan ontdekt hij het complot waarmee de Nederlandse regering zijn Indische carrière heeft gedwarsboomd.

Voor Nederlands heb ik Een schitterend gebrek gelezen en ik vond het prachtig. Het verhaal is mooi, en de schrijfstijl van Arthur Japin zo mogelijk nog mooier. Een vriendin heeft ook deze gelezen, en zij vond De zwarte met het witte hart zelfs nog iets mooier.

Sophie Kinsella – Shopaholic & Baby
Becky’s life is blooming! She’s working at London’s newest fashion store The Look, house-hunting with husband Luke (her secret wish is a Shoe Room)… and she’s pregnant! She couldn’t be more overjoyed – especially since discovering that shopping cures morning sickness. Everything has got to be perfect for her baby: from the designer nursery to the latest, coolest pram. to the celebrity, must-have obstetrician.
But when the celebrity obstetrician turns out to be her husband Luke’s glamorous, intellectual ex-girlfriend, Becky’s perfect world starts to crumble. She’s shopping for two. but are there three in her marriage?

Het nieuwste deel van Shopaholic, hilarisch en een tikkeltje herkenbaar. Need I say more? (Ik heb alle delen verslonden, en deze nog steeds niet gelezen. Erg hè?)


Stieg Larsson – Millenium-trilogie
Mensen hebben altijd geheimen. Het is alleen de vraag hoe je daarachter komt. ” Lisbeth Salander. Twee tegenpolen, Mikael Blomkvist en Lisbeth Salander. Hij is een charmante man en een kritische journalist van middelbare leeftijd, en uitgever van het tijdschrift Millennium. Zij is een jonge, gecompliceerde vrouw met zwartgeverfd haar, piercings en tatoeages, en een uitermate goede hacker. Samen vormen ze een ongewoon, maar sterk team..

Ook van deze razend populaire thrillers heb ik nog niet mogen genieten. ik ben gek op thrillers, ik kan dan ontzettend moeilijk stoppen met lezen omdat het zo spannend is.
Wij hebben het eerste deel hier thuis liggen, I want!

Hoe graag ik ook wil lezen, school gaat voor. Misschien moet ik schoolwerk eens op tijd af gaan maken zodat ik daarna weer eens lekker gaan lezen…

Houd jij van lezen?

5 Reacties op “Wanna read

  1. Je geeft al aan dat je geen mens bent, haha! ‘Voor mensen is het misschien fijn om elke avond een klein stukje te lezen, maar ik moet dan er dan telkens opnieuw inkomen’. Wat ben jij dan? Haha. Leuk stukje, ik weet zeker dat die verslaving er nog wel is, maar het is een beetje afgekoeld! Komt wel weer terug!

  2. Arthur Japin is goed! Een schitterend gebrek vond ik echt een prachtig boek! De zwarte met het witte hart is trouwens ook wel mooi, maar ik vond ‘m minder dan Een schitterend gebrek.

  3. ‘De Overgave’ van Arthur Japin is ook een echte aanrader…ik ben fan van al z’n boeken.
    Lekker doen, hoor, veel lezen! :) Al vind ik het zelf soms ook lastig om er tijd voor te maken..
    Leuke blog heb je!

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

