(dis)likes

Dit is dag 01 van de 30 day challenge: likes en dislikes

Likes

Geluksmomentjes
Ken je dat kriebelende gevoel als je eventjes denkt aan de redenen die jij hebt om gelukkig te zijn? Dat noem ik een geluksmomentje, en ik heb er al een keer eerder iets over geschreven.

Lachen
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Het is een bekend spreekwoord, en naar mijn mening helemaal waar. Lachen is goed voor je, je wordt er vrolijk van, en de dag ziet er meteen een stuk zonniger uit!

Gladde benen
Het is zo fijn om je winterjasje er na een lange winter weer af te scheren! Als je er dan met je handen overheen strijkt.. voelt het zo zacht! En zeg nou zelf, het is toch veel lekkerder om bodylotion te smeren op een gladde huid dan op al die haren?

Weheartit
Voor mooie foto’s is Weheartit.com natuurlijk hét adresje. Ik kijk er ontzettend vaak, en kan me er prima vermaken! Bij mooie foto’s kan mijn fantasie helemaal op hol slaan, en kan ik er hele achtergrondverhalen bij bedenken. I heart it.

Afwisseling
Deze behoeft wat uitleg, gok ik zo. Ik heb een concentratieboog van 0,0, zelfs als ik het onderwerp razend interessant vind raak ik snel afgedwaald. Ik heb afwisseling nodig om mijn aandacht te houden bij wat ik doe, no 9-5 office job for me!

Thee
Ik drink minstens vier koppen thee per dag, want oh, het is zo lekker. Meestal drink ik gewone thee, Engelse melange, want dat is hier altijd standaard in huis. Mijn ouders en zusjes moeten niets hebben van die zogenaamde vreemde smaakjes, dus dat wordt ook niet vaak ingekocht. =(

iPod

Mijn iPod is mijn heiligdom, mijn precious. Ik kan ermee internetten: blogs lezen, twitteren, maar het belangrijkste is natuurlijk de muziek. Ik luister elke dag naar muziek, en zing vaak ook (heel vals) mee. Als ik moest kiezen tussen mijn iPod en mijn telefoon, dan kies ik voor mijn iPod. For sure.

Haar dat meewerkt
Mijn haar doet zelden wat ik wil. Ik ga elke avond slapen om de volgende ochtend wakker te worden met een hoofd dat eruitziet alsof ik een parachute nodig had om mijn bed uit te komen. Maar soms… is dat niet het geval en zit het perfect als ik uit bed kom. Yay for those days!

Herinneringen
Die geluksmomentjes van hierboven, zijn heel goed in verband te brengen met herinneringen. Als ik terugdenk aan dat ene moment daar en dat andere moment daar, word ik blij. Ik speel het als een filmpje af in mijn hoofd en er verschijnt een glimlach op m’n gezicht. Dat waren nog ‘s mooie tijden!

Vrienden
Wat moet je zonder vrienden? Zonder hen zou ik niet weten waar ik mijn verhalen kwijt moet, aan wie ik het moet vertellen als iets me dwarszit. Aan wie zou ik advies moeten vragen? Wie helpt mij als ik mijn huiswerk niet snap of niet de motivatie heb om het überhaupt te proberen?
Juist ja, vriendinnen. Love ‘m!

Dislikes

Alles wat plakt
Stickers, plakband, zelfs van die kleine, vieze, stukjes papier. Plakfobie. Is daar een officiële naam voor?

Stilzitten
Met mijn concentratievermogen van 0,0 is het moeilijk om stil te zitten. Dat doe ik dan ook nooit. Ik moet echt iets om handen hebben, anders wordt ik langzaam gek.

Woordjes stampen
Nog zo’n gevalletje concentratievermogen 0,0. Het is stomvervelend, need I say more?

Schuldgevoel na een vreetbui
Ken je dat? Dat je je na een heleboel snoepjes, koekjes en chips enorm schuldig voelt? Had ik dat nou maar niet gedaan, het is slecht en ik heb er niet eens van genoten…

Getallen
En daarom is het me een raadsel waarom ik ook alweer én wiskunde én economie én M&O moest kiezen. Het is niet dat ik het absoluut niet kan, ik vind het gewoon helemaal niet leuk. Sommen zijn niet aan mij besteed, geef mij maar iets met letters.

Precies moeten doen wat iemand zegt
Ik haat het echt om precies te moeten doen wat een ander mij opdraagt. Huiswerk doen, op tijd op school zijn.. Het liefst zou ik het allemaal willen afschaffen. Laat me het lekker zelf bepalen!

Leuke dingen die tóch niet doorgaan
Als je je ontzettend verheugt op iets, maar dan ontzettend wordt teleurgesteld. Dat is even heel zuur, maar gelukkig ben ik er tot nu elke keer weer bovenop gekomen.

Egoïsme
Waarom is delen toch zo moeilijk? En dan bedoel ik niet alleen zakken snoep, maar ook kennis (elkaar helpen bij bijv. huiswerk) en dingen als pennen en boeken uitlenen in de les. Je zult mij niet snel nee horen zeggen als iemand dat vraagt, ik begrijp dan ook niet waarom anderen dat zonder geldige reden wel zo snel zeggen. (lees: zusjes *ahum, ahum*)

Jongens die hun broek véél te laag hebben hangen

Het staat lelijk, het is vast koud, ik kan je zo een wedgie geven en  je knalgele Björn Borg hoef ik niet te zien. Hijs die broek maar weer op!

Vieze geurtjes

Als ik een vieze wc in loop kan ik soms echt wel over m’n nek gaan. Ik kan me zo aanstellen als het gaat om geurtjes, ik draai mijn hoofd het liefst meteen de andere kant op.

Kun je je een beetje vinden in mijn lijstje of zijn jouw likes en dislikes heel anders? Tell me!

3 Reacties op “(dis)likes

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

