Edinburgh, here I come

Als je mij volgt op Twitter heb je de hysterische tweets à la ‘Het is bijna zover!’ waarschijnlijk al gezien. Waar gaat dat over? Edinburgh! Met school ga vijf dagen deze stad verkennen.
We vliegen zaterdagochtend (16 april) met EasyJet, en we gaan woensdagavond weer terug naar Nederland. Verder mogen we alleen handbagage meenemen: dat wordt proppen!
In Edinburgh slapen we in gastgezinnen. Hier zijn we eigenlijk alleen ’s nachts, overdag zijn we de hele tijd op pad! De dagen zijn volgepland, maar wij zorgen natuurlijk wel voor tijd om te winkelen of (met mooi weer) lekker op een terrasje te zitten.
Natuurlijk heb ik er ontzettend zin in. Het is al leuk om op stap te gaan met de hele klas, laat staan naar zo’n mooie stad als Edinburgh. Het vliegen lijkt me wel een beetje eng, ik heb nog nooit gevlogen.Gelukkig is het maar anderhalf uur!

Velen van jullie zullen Edinburgh niet of slechts bij naam kennen, de stad is namelijk geen metropool à la Londen of Parijs. Edinburgh is vooral bekend door de oude gebouwen, en het spannende sfeertje dat er hangt. Ik vind het een heel bijzondere, originele plek om een schoolreis naar toe te plannen, heel anders dan de reis naar Londen in klas twee.

In Edinburgh slapen we in gastgezinnen. Ik slaap samen met een vriendin bij een vrouw zonder kinderen, maar met WiFi. Dus misschien kan ik vanuit daar nog een update plaatsen? We shall see!

Zaterdagochtend half zes is het zover. Dan vertrekken we vanaf school naar Schiphol, om daar om kwart over negen te vertrekken. We komen dan aan om kwart voor tien plaatselijke tijd, waarna het meteen tijd is voor een stadswandeling. De rest van de week gaan we onder andere naar een toneelstuk, de bioscoop, musea en de universiteit van Edinburgh.

Zoals ik al zei ademt Edinburgh een heel bijzondere sfeer uit. Kijk maar eens naar deze foto’s:



Ziet er mooi uit, toch? I’m so excited!

9 Reacties op “Edinburgh, here I come

  1. Ik ben vorig jaar met Vinea naar Edinburgh geweest! Het is echt geweldig, geloof me (: Dat was serieus de beste zomer van mijn leven <3 Super veel plezier! x

  2. Oh, wat heerlijk! Bij ons op school gaan we eigenlijk alleen maar naar Parijs, Berlijn of Londen. En als je speciaal bent en VWO+ hebt gedaan en daardoor Spaans in je pakket hebt, ook nog naar Barcelona (ik ik ik!). Hoewel dat natuurlijk ook een toevoeging is aan je horizon.

    Maar Edinburgh, dat hoor je niet zo vaak! Have fun!

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

