Rapunzel

Als jullie dit lezen, ben ik in Edinburgh. Handig, dat inplannen. 



Al een hele tijd roep ik dat ik héél graag Tangled a.k.a. Rapunzel wil zien. Vrijdag was het moment dan eindelijk daar, en het was het wachten waard!

Het originele verhaal van de gebroeders Grimm is in de Disney-film een beetje omgegooid. Rapunzel zit nog steeds opgesloten in een toren, vastgehouden door een oud vrouwtje die haar opvoedt als haar eigen kind. Als Flynn achternagezeten wordt vlucht hij de toren in, waar hij Rapunzel ontmoet.

En dan.. dat moet je zelf maar gaan kijken!


Boven: dubbel gelegen, onder: kippenvel

De magische sfeer die kenmerkend is voor Disney is ook terug te vinden in Rapunzel.  Het is hilarisch, indrukwekkend en ontroerend tegelijk. Om sommige scènes heb ik echt dubbel gelegen, en bij een andere scène had ik het kippenvel op mijn armen staan. De kleuren spatten van het scherm af, prachtige graphics! Ook over de personages kan ik niets anders dan goeds zeggen. Rapunzel is aandoenlijk, vrolijk en lief, Flynn is de bad boy die toch wel een goed hart heeft, het paard is echt AWESOME en de kameleon superschattig.
Zoals in elke Disney-film zaten ook in deze een aantal liedjes. De teksten zaten vol zelfspot, vooral Flynn kan er wat van.  De humor is dus lekker scherp en droog, zeker niet alleen voor kinderen.
Mijn oordeel is duidelijk, ik vind het een heerlijke film. Maar goed, ik ben dan ook een sucker voor animatie. Me likes!

3 Reacties op “Rapunzel

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

