Camera Obscura and World of Illusions

Ik schreef al dat ik in Edinburgh naar Camera Obscura ben geweest.
Dit is een plek waarvandaan je de hele stad kunt overzien. Niet alleen vanaf een uitzichtpunt, maar ook op een andere manier. Hoe het werkt weet ik niet, maar het resultaat is dat je op een doek kunt zien wat er op dat moment allemaal gebeurt in de stad. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, als je wilt weten hoe het werkt: bekijk dit filmpje.

Dit is dan wel het zogenaamde hoogtepunt van Camera Obscura, maar ik vond dit zeker niet het gaafste. Hieronder zitten namelijk nog vier verdiepingen, de World of Illusions, gewijd aan optische illusie.
Daar zie je bijvoorbeeld dit:

 Hier stak ik mijn hand in een spiegelbol. Je ziet mijn hand dus twee keer, ik vind het effect echt leuk.

 Dit was zo’n bol die reageert op aanraking. Als je ‘m aanraakt schiet de kleur naar je hand toe.

 Idem dito, maar dan met een very nice effect.

Kun je z’n soortgenoot spotten? 

 Never ending corridor. Echt zo’n sterrenhemel, wauw!

 Een spiegeldoolhof. Heel eng, je moest heel goed uitkijken welke kant je opliep. De kleureffecten die doorlopen in de spiegels zijn ook heel tof. 

Een Reactie op “Camera Obscura and World of Illusions

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

