Ik word nog weleens sportief

Ik ben niet zo sportief. Ik ga niet voor m’n lol een halfuur rennen en gym is bij lange na niet mijn favoriete schoolvak. Toch wil ik wel sporten, want mijn conditie, lenigheid en lichaam zijn alledrie niet bepaald zoals ik ze zou willen hebben.
Dus besloot ik om het plan wat we vorige vakantie hadden alsnog uit te voeren. We hadden toen (hebben nog steeds) allemaal bonnen die recht geven op een week gratis sporten bij de sportschool, en die zouden we even gaan gebruiken. Dat is gebeurd, maar zonder mij, want ik moest zo nodig ziek worden.

Deze vakantie ben ik gelukkig beter gebleven, dus kon ik mee . We begonnen vanochtend met Body Balance, wat een soort pilates-maar-dan-leuker bleek te zijn. Ondanks mijn geringe lenigheid, evenwicht en uithoudingsvermogen was het goed te doen en was het ook nog eens leuk. Ik had echt het idee dat Body Balance echt helpt om leniger te worden en je spieren te trainen. Want die ga ik morgen wel voelen…

Vanavond gaan we misschien weer. Dit keer voor een lesje SH’BAM. Een rare naam voor een raar lesje, want dit is eigenlijk gewoon dansen zoals je zou doen als je uitgaat. Simpele choreografie, makkelijk te volgen, maar toch sportief. Ik ben benieuwd (als ik al ga).

En natuurlijk heb ik al weken het plan om elke dag een uur in mijn kamer te gaan staan Zumba’en, pilatesen en weet ik wat allemaal nog meer. Het is er alleen nog nooit van gekomen. Maar ik ga het doen! Echt!

Let maar op, over een jaar heb ik een wasbordje.

4 Reacties op “Ik word nog weleens sportief

  1. Haha, ik herken dit verhaal. Alleen hou jij het waarschijnlijk vanaf nu vol. Ik ben echt een slechte doorzetter. Maar dat Body Balance klinkt eigenlijk best wel leuk. Ik wens jou in ieder geval veel succes!

    • Hm, waarschijnlijk denk ik over drie dagen: fuck sport, lang leve koekjes en stilzitten.

      Wacht, ik moest vertrouwen in mezelf hebben. Dus natuurlijk gaat het lukken! ;)

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

