I am… Nikon

Als ik televisie kijk staat hij meestal op een commerciële zender. Hartstikke leuk, maar het heeft één nadeel dat de publieke omroep niet heeft: an awful lot of commercials. Om het halfuur, zo niet om het kwartier, stopt het programma en val je in reclameblok die wel tien minuten kan duren.
In dat reclameblok zitten, obviously, reclames. Sommigen zijn verschrikkelijk, anderen overdreven, lelijk, te lang of te nep.  Gelukkig zijn ze niet allemaal zo. Er zijn ook mooie reclames, en als ik het deuntje van zo’n één hoor draai ik mijn hoofd weer even om om er wat van mee te pikken.

Deze van Nikon is daar één van. De muziek, de beelden, dit is een reclame waarvan ik echt kan genieten. Vooral de fragmenten met Robbie Williams en de man-in-de-nacht-in-de-woestijn vind ik gaaf en geven me echt een wow-gevoel.
De muziek is het nummer ‘Welcome Home’ van Radical Face. Is het niet geweldig uitgekozen voor deze commercial?

Er zijn verschillende versies, waarvan er twee zijn uitgezonden in Nederland.

I AM… NEIL ARMSTRONG, SNEEUWWITJE, BRAVE, ALIVE, 48.296 CLICKS

I AM… YOUR EXTRA POWER, MARCO POLO, JAMIE OLIVER JR., A YES

I AM… SNOW WHITE, DON JUAN, HERE, ALIVE, PART OF THE WORLD

Vind jij sommige reclames ook mooi of is elke reclame in jouw ogen stom en tijdverspilling? 

11 Reacties op “I am… Nikon

  1. Inderdaad erg mooi! Mijn vriend werkt zelf in de reclame, dus alles geldverspilling noemen zou dom zijn :p er zijn heel veel nare reclames, maar ook erg veel prachtige waar ik graag naar kijk!

  2. Ik hou van dit nummer, één van mijn favoriete nummers ooit. :D
    De reclame geeft mij ook een heerlijk gevoel. Dat heb ik bij de nieuwe reclames van Telegraaf ook (ondanks dat ik de krant zelf haat).

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

