Wanna watch

Zaterdag kwam ik erachter hoe het downloaden van torrents werkte, en van die kennis heb ik natuurlijk meteen gebruik gemaakt. Een hele lijst films heb ik gedownload, waaronder deze must-sees.

Black Swan
‘Balletdanseres Nina (Natalie Portman) maakt deel uit van een balletgezelschap waarbinnen hevige concurrentie heerst. De belangrijkste danseres van dat moment, Beth (Winona Ryder), staat op het punt om te vertrekken en iedereen wil haar plaats innemen, te meer daar zij tot dan toe een hoofdrol vertolkte in het populaire Zwanenmeer-ballet van Tsjaikovski. Volgens artistiek leider Thomas Leroy (Vincent Cassel) heeft ze zeker talent, maar mist ze het één en ander op het mentale vlak. Ook moet ze afrekenen met haar speelzieke rivale Lily (Mila Kunis) wil zij een kans maken om de hoofdrol te gaan vertolken.’
– Moet ik hier nog veel over zeggen? Ontvangen met lovende woorden, genomineerd voor meerdere Oscars, Natalie Portman speelt de hoofdrol en het verhaal schijnt heftig maar ijzersterk te zijn.

Shutter Island
‘Het verhaal speelt zich af in 1954 en vertelt ons hoe Teddy Daniels, een U.S. Marshal, op zoek gaat naar een moordenares die ontsnapt is uit een instelling voor geesteszieke criminelen. De instelling, Ashecliffe Hospital, bevindt zich op het afgelegen Shutter Island. Op het eiland ontdekt hij enkele bijzondere personen, zoals de dokters die een heel eigen manier van werken hebben. Teddy weet dat er iets niet klopt op het eiland, maar hij kan z’n onderzoek niet naar behoren voltooien want de dokters weigeren mee te werken. Hoe dichter Teddy bij de waarheid komt, hoe meer hij aan alles begint te twijfelen. Ondertussen ontsnappen er nog meer criminelen uit de instelling en bereikt de chaos op het eiland een hoogtepunt. Teddy kan geen kant meer uit en stelt alles in vraag: zijn partner Chuck Aule, zijn geheugen en zelfs zijn eigen mentale gezondheid.’
– Ik houd ervan als een verhaal als een puzzel is waarvan de stukjes op het einde allemaal passen. Volgens mij is dit zo’n film. Één met een grimmige sfeer die bij vlagen zelfs eng is.

Tomorrow when the War began

‘De film is gebaseerd op de roman ‘Tomorrow, When the War Began’en gaat over een felle invasie en bezetting van Australië door een buitenlandse mogendheid. Een groepje tieners besluit te gaan kamperen in de vrije natuur. Als ze terug naar huis keren, blijkt hun land in oorlog te zijn met een vreemde mogendheid. We volgen door de ogen van Ellie Linton (Caitlin Stasey) hoe het groepje een guerillaoorlog uitvecht met de vijand die hun stadje Wirrawee heeft ingenomen.’
– De boekenserie ‘Morgen toen de oorlog begon’, of in het Engels ‘Tomorrow when the war began’ is een aanrader. Enkele jaren terug was ik compleet verslaafd aan deze boeken, ik las alle zeven delen achter elkaar aan, en in ons vriendinnengroepje was het het een hot topic. Toen we hoorden dat de serie verfilmd was werden we ook, uh.. gek (en ja, we zijn 16 à 17). De boeken zijn leuk, spannend en goedgeschreven. Ik ben heel erg benieuwd naar de film, zou hij net zo fijn zijn als het boek?


Fringe (serie)
‘Teleportatie. Mind control. Onzichtbaarheid. Astrale projectie. Mutatie. Reanimatie. Verschijnselen die zich voordoen in de marge van de wetenschap laten hun bizarre krachten de vrije loop in deze spannende serie van J.J. Abrams (Star Trek, Lost, Alias), Roberto Orci en Alex Kurtzman (Star Trek, Transformers), waarin moedig politieonderzoek gecombineerd wordt met de spanning van het Onbekende. Het verhaal draait om drie onwaarschijnlijke bondgenoten: een jonge, knappe en vastberaden FBI-agente, een geniale wetenschapper die de laatste 17 jaar in een inrichting heeft gezeten en zijn cynische en valse zoon, die samen een reeks bizarre sterfgevallen en catastrofes onderzoeken, bekend onder de naam ‘Het Patroon’. Het drietal vermoedt dat iemand de wereld gebruikt als laboratorium en veel aanwijzingen leiden hen dan ook naar Massive Dynamic, een schimmige multinational die misschien wel machtiger is dan menig land.’
– Ik ben al een tijdje op zoek naar een opvolger van Lost en uiteindelijk kwam ik, met dank aan Chantal, uit bij Fringe, van de makers van, je raadt het al, Lost. Fringe draait net als Lost om mysteries, met als verschil is echter dat deze in Fringe véél sneller worden opgelost. Ook is Fringe naar mijn idee een stukje enger, ik herinner me namelijk een stukje (op televisie) waarin scary beesten opdoken uit de grond en mensen beten.
Ook al denk ik niet dat ik nog eens zo in de ban kan zijn van een serie zoals van Lost, ik wil deze zeker kijken!

Natuurlijk zijn dit niet de enige films waarmee ik mijn honger moet stillen, ook (o.a.) 127 Hours, Easy A, Despicable Me en klassiekers-die-ik-nog-gezien-hebt-shame-on-me als Pulp Fiction en Brokeback Mountain staan op de planning.

Kortom, ik hoef me niet te vervelen de komende weken!

Trouwens, wil je ook een Jip & Janneke-uitleg over torrents downloaden? Desiree heeft er één geschreven!

8 Reacties op “Wanna watch

  1. Tomorrow whe the war began is best leuk om te zien, maar niet zo goed als de boeken (ja ik was ook een addict een paar jaar geleden :p), maar ja heb dan ook nog niet veel films gezien die hun boek-versie kunnen overtreffen! Veel kijkplezier ;)

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

