Inglot in yellow

Het cosmeticamerk Inglot ken je misschien wel van de winkel die een tijdje terug geopend is in Amsterdam. Inglot had echter al véél eerder filialen in Polen, waar het merk ook vandaan komt. Één van die filialen is in Kraków, waar ik geweest ben tijdens onze uitwisseling. Het is gevestigd in een ENORM winkelcentrum waar wij ons nog wel een paar uurtjes hadden kunnen vermaken. Echt alles was er! Vijf minuten voordat we weg moesten zag ik vanuit mijn ooghoek ‘Inglot’ staan en daarna ging het ongeveer zo:

K (ik, voor als je dat niet doorhad): ‘INGLOT. KIJK DAAR’
J: ‘OMG OMG OMG OMG OMG’
*rennen naar beneden, want daar was-ie*

Toen stonden we in de Inglot. Historisch moment natuurlijk. Wij hadden maar kort de tijd, dus ik stevende meteen af op het gigantische nagellakrek. Talloze kleuren stonden daar maar een beetje te staan wachten tot ik ze vast zou pakken en mee zou nemen naar Nederland. Ik wilde natuurlijk heel graag eentje kopen, dus vroeg ik de verkoopster naar de prijs.

K: ‘Can I ask you something?’
Inglot-persoon: ‘Sure’
K: ‘How much is this?’ *houdt nagellak omhoog*
I: ’18’
K: *Rekent snel en komt tot de conclusie dat 18 Poolse złoty €4,50 is* ‘EIGHTEEN?’
J: *staat te lachen om K’s gezicht*
I: ‘Yes, eighteen’
K: *Denkt dat ze in de hemel is beland en mag van haarzelf twee kopen. Dus ze pakt er snel twee, want er is nog maar iets van een minuut tijd* ‘Welke, help, welke, welke, welke?!’ *Kiest dan twee nagellakjes uit, loopt blij naar de kassa en rekent af*
I: *Kijkt verbaasd naar die twee, gekke, Nederlandse meisjes*

Eenmaal buiten in koor: ‘AAAH’

Beauty addicts? Nee joh.

In alle hysterie kocht ik dus twee nagellakjes. De gele die op de foto’s staat, nummer 943, en een groen exemplaar, nummer 954. Ik verwachtte een hoop, het was Inglot dus het moesten wel geweldige lakjes zijn. Dat viel tegen. Ze dekken goed maar lakken erg moeilijk. Het kwastje is dun en de lak ietwat stroperig waardoor je snel ongelijkmatig lakt. Voor bovenstaand resultaat heb ik twee à drie laagjes moeten gebruiken. Maar ach, ook al lakt hij niet geweldig, de kleur vind ik super! Op de foto’s komt dat niet helemaal goed over, hij is in de werkelijkheid iets meer pastel. Dat komt goed uit want ik ben gek op geel en ook dol op pastelkleurtjes. Hij is lekker opvallend, als ik ‘m op heb krijg ik er standaard opmerkingen over, zowel positief (wat een gaaf kleurtje!) als negatief (wat heb jij nou weer met je nagels gedaan?).

Trouwens, in Nederland zijn de lakjes niet €4,50. Flauw hè? Ik heb het even opgezocht en ze kosten in de winkel in Amsterdam maar liefst €11,- per stuk (16 ml geloof ik). Goed excuus voor een weekendje Kraków, zou ik zeggen!

10 Reacties op “Inglot in yellow

  1. Wat een coole kleur! Wow, €4,50 en €11,- dat is nog al een verschil! Stel, ik ben een keer in Polen (wat denk ik niet zo snel gebeurd, maar ach), dan weet ik waar ik heen moet. ;)

  2. Neeee, je verstond het eerst nog verkeerd hoor! Je dacht eerst nog dat het tachtig was, haha. Dus je was helemaal in shock / hysterisch toen je het goed verstond; €4.50,- per lakje! Ik heb zo gelachen, en nu weer als ik dit lees! Haha.

  3. Super kleur net alleen inglot maar zo’n beetje alle cosmetica is vaak goedkoper in polen (wel enkele uitzonderingen maar goed) De meeste producten in polen zijn goedkoper omdat de mensen daar ook stukken minder verdienen (rond de 10% van wat iemand met dezelfde baan hier verdient) maar als je in polen (weer) komt zou ik gewoon drogisterijen afspeuren omdat merken als maybeline etc. vaak voor de helft van de prijs te koop zijn.

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

