De laatste loodjes

Nog heel even. Nog een paar weken school en dan ben ik er vanaf. Dan hoef ik een paar weken lang niet meer aan huiswerk te denken en ben ik heel even helemaal vrij van zeurende leraren en elke dag om 8:10 present te moeten zijn in de les.
Daar heb ik zo’n zin in. De komende weken zijn de laatste loodjes die spreekwoordelijk het zwaarst wegen. Vorig jaar heb ik dat aan den lijve ondervonden (toetsweek vlak na uitwisselingsreis naar Polen), maar ook dit jaar zal het wel even doorzetten worden. Met de vakantie in het vooruitzicht zou het moeten lukken, toch?
De komende weken zijn toch nog wel druk. Morgen moet ik gewoon naar school, tot en met vrijdag zit ik (niet zo) fris en (niet zo) vrolijk in de schoolbanken. Zaterdagochtend heel vroeg vertrek ik naar Landgraaf, om drie dagen te genieten van Pinkpop. Dinsdagochtend vertrekken we weer naar huis en plof ik waarschijnlijk op bed om er tot op ik weer moet opstaan niet vanaf te komen. Woensdag hoef ik niet naar school, dan doe ik CAE. Dat staat (geloof ik) voor Cambridge Advanced English Exam en duurt de hele dag. Eigenlijk zou ik dit jaar al een hoger niveau moeten kunnen halen, maar door de slechte overgang van onderbouw naar bovenbouw wat betreft TTO (tweetalig onderwijs) is dat voor het grootste deel van onze klas een beetje in het water gevallen. Dus doen we CAE. Als het goed ga ik dat zeker halen!

Donderdag en vrijdag zijn gewone schooldagen en dan is het weekend. Na het weekend begint er weer een nieuwe week (ja, echt) en moet ik eerst drie dagen gewoon naar school. De woensdag ben ik echter wel jarig (hiep hiep hoera, Kim wordt zeventien jaar!) en het is ook de eerste dag de plaatselijke feestweek. ‘s Avonds vindt er dan een optocht plaats en donderdag zijn we vrij van school. Dan kunnen we naar de markt, de kermis en weet ik veel wat allemaal nog meer. Vrijdag is de sportdag/schooldag (geen idee wat dat precies voor dag wordt) en zaterdag is de laatste dag van de feestweek wat wordt afgesloten met een feestje in de binnenstad.
De maandag begint de toetsweek. Handig gepland hè, zo vlak na een feestweek? Of ik goede resultaten ga halen weet ik niet, maar ik ben inmiddels zover dat ik denk: ‘wat kan het schelen, ik ga toch wel over’. Misschien slecht, maar ach.
Daarna zijn er nog dingen als herkansingen, boeken inleveren blablabla maar eigenlijk beschouw ik dat al als vakantie.

En als het dan uiteindelijk vakantie is is het ook alweer bijna voorbij. Op 4 september begint het allemaal opnieuw. Living the good life noemen we dat.

2 Reacties op “De laatste loodjes

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

