Happy birthday to me!

Je leest het goed, vandaag ben ik jarig! Het is de eerste dag van mijn alweer achttiende levensjaar, wat betekent dat ik vandaag zeventien wordt. Om precies te zijn op het moment dat dit blogje online komt, om 9:20.

In het afgelopen jaar is er best veel veranderd. Ik was eindelijk zestien, wat betekent dat ik mocht drinken en dat ik uit mocht. Van beide voorrechten heb ik gebruik gemaakt, ook al ben ik zeker geen die hard stapper. Ik zit net zo lief gezellig op de bank met een filmpie, een chippie en een drankie.

Ik ontdekte de blogwereld. Het begon met de beautyblogs (Beautygloss, MissLipgloss, Beautylab en later kleinere) en door te klikken op de linkjes in reacties kwam ik op de persoonlijke blogs. Daar bekeek ik dan weer de blogrolls en al snel zat mijn Bloglovin’ overvol. Ik schreef zelf altijd al graag en besloot hier iets mee te doen en zelf een blog te beginnen. Op 1 januari stond de eerste post online en nu, een half jaar later, ben ik er op mijn zeventiende nog steeds mee bezig.

Het was het jaar waarin ik Lost keek. Dat lijkt misschien iets kleins, maar het hield mij zó bezig in die maanden waarin ik het volgde. Nog altijd denk ik er regelmatig en terug en voel zelfs een beetje heimwee… Ik ontdekte ook andere series: Glee, Modern Family, The Big Bang Theory en nog een hele lijst waaraan ik nog moet beginnen.
Ook herontdekte ik mijn liefde voor lezen en ik kreeg er weer plezier in. Gelukkig maar, want ik heb het gemist!

Ook mijn muzieksmaak werd grondig onderhanden genomen. Anderhalf jaar terug luisterde ik nog vooral top 40, sinds een jaar eigenlijk alleen nog maar alternatief of hoe je het ook maar wilt noemen. Mijn smaak op dit moment kun je het beste omschrijven als soft rock, denk ik. John Mayer was één van de eersten die door mij ontdekt werd en is nog steeds één van mijn favoriete artiesten.

Op school ging ik van 4VWO naar de vijfde en zag ik mijn cijfers lager worden terwijl ik wel iets meer voor school deed. Rouwig kon ik er niet om zijn, de ‘care, als ik maar overga en slaag’-mentaliteit begon er steeds meer in te sluipen. Deze ben ik nog niet kwijt en eigenlijk heb ik ook niet het gevoel dat dat gaat gebeuren. Ook de studiekeuze werd belangrijker. Ik bezocht open dagen en dacht een paar keer van een studie overtuigd te zijn. Op dit moment is mijn potentiële-studies-lijst nog veel te lang en weet ik nog altijd niet wat ik wil. Gelukkig heb ik nog een jaar.

Ik ging naar Oostenrijk, Vlieland, Edinburgh en Pinkpop. Alles was heerlijk en onvergetelijk op hun eigen manier. Reizen vind ik heerlijk en wil ik zeker blijven doen.

Ik leerde mezelf kennen. Nou kun je zeggen dat dat voor iedereen altijd het geval is, maar ik heb echt het gevoel dat dit het afgelopen jaar meer dan ooit op mij van toepassing was. Ik begon meer na te denken, zowel over de oppervlakkige dingen als over geloof, vriendschap, liefde en filosofie. Ik werd in alle opzichten meer mezelf. Dat belooft een heleboel moois voor het komende jaar!

10 Reacties op “Happy birthday to me!

  1. Gefeliciteeeeerd! En wat betreft je studiekeuze .. een jaar geleden wilde ik nog 20 studies tegelijk gaan doen, zo’n gigantische lijst dat ik had en niet kiezen kon. Het komt vast goed!

  2. Ik heb veel naar John Mayer en Owl City geluisterd vorige zomer. Toen werden ze hier bekend en platgedraaid in de Jumbo en had ik er wat m’n nocht fan. :P

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

