Keep calm and don’t kill iTunes

Er was eens een meisje met een overvolle computer. Er paste letterlijk niets meer bij op Lokaal station (C:), dus moest er geruimd worden. Allerlei bestanden werden naar de prullenbak verbannen, de programma’s die ze allang niet meer gebruikte kregen daar hun laatste rustplaats toegewezen. Op een gegeven moment belandde ze bij het mapje music, wat volstond met muziek uit haar top-40-is-tha-best-tijd. Wat ze niet wist is dat er in dat mapje nóg een mapje stond met muziek die ze nog wel leuk vond. Dat mapje heette iTunes en was gekoppeld aan het gelijknamige programma. Nietsvermoedend selecteerde ze de complete music-map en drukte op delete, alle leuke muziek stond immers toch wel in iTunes! Net voordat het verwijderd werd zag ze het iTunes-mapje dat niet verwijderd mocht worden staan, en een licht gevoel van misselijkheid bekroop haar.
Zo snel als ze kon (nou ja, iTunes kon nu eenmaal niet sneller) opende ze iTunes en alles wat ze zag was leegte. Geen nummer te bekennen. Heel even leek het alsof ze zou gaan huilen, maar plots verscheen er een glimlach op haar gezicht. Was dit even een mooie gelegenheid om iTunes eens volledig onder handen te nemen!

You get it. Mijn iTunes is leeg en moet weer vol. Na de toetsweek ga ik er eens lekker voor zitten en een heleboel nieuwe nummers downloaden. Het is tevens een mooie gelegenheid om wat nieuws in mijn muziekbibliotheek te zetten, dus bij deze vraag ik jullie: hebben jullie muziektips voor mij?
Als je mijn blog een beetje volgt weet je zo ongeveer wel waar ik graag naar luister, maar toch nog even een kleine indruk: Coldplay (sinds Pinkpop, hehe), The Fray, The Script, 3 Doors Down, Muse, Carolina Liar, Go Back to the Zoo, Hurts, John Mayer, The Kooks en meer maar anders wordt dit een beetje lang.  Ik luister liever naar mannen dan naar vrouwen. Adele, Ilse de Lange, Caro Emerald, Eliza Doolittle en Selah Sue zijn de enige vrouwelijke artiesten waar ik op dit moment naar luister, waarvan de laatste twee omdat ik ‘in’ wilde luisteren voor Pinkpop.  Zijn er andere vrouwelijke artiesten die ik leuk ga vinden?

Ik ben benieuwd! Welke muziek raden jullie mij aan?

16 Reacties op “Keep calm and don’t kill iTunes

  1. Ik download meestal gewoon een heel album (ik haat het als er allemaal losse nummers zijn, zo onoverzichtelijk.. haha, perfectionist), dus deze albums vind ik goed:

    The Fray – The Fray
    The Fray – How to save a life
    Boyce Avenue – All we have left
    Coldplay – X&Y
    Coldplay – Viva la vida or death and all his friends
    Goo Goo Dolls – Greatest hits volume 1 (volume twee is slecht)
    Goo Goo Dolls – Let love in
    Goo Goo Dolls – Something for the rest of us
    Jason Mraz – Mr. A-Z
    Jason Mraz – We sing we dance we steal things
    John Mayer – Room for squares
    John Mayer – Continuum
    Laura Marling – Alas I cannot swim
    Lifehouse – Smoke & Mirrors
    OneRepublic – Waking up
    Regina Spektor – Live in London

    Zo, dat waren de beste wel. We hebben een beetje dezelfde muzieksmaak alleen ik ben iets softer :).

    • Zo’n perfectionist ben ik ook, hoor! Ik heb me dan ook voorgenomen om het deze keer allemaal netjes te houden. Ik ga de albums in je lijstje die ik nog niet ken eens even opzoeken. :D

  2. Hier zou ik je niet echt bij kunnen helpen :)
    Maar zoiets is inderdaad een goede gelegenheid op te ruimen en andere muziek te vinden. Toen ik van laptop wisselde, heb ik er bewust voor gekozen de muziek niet mee te nemen naar deze computer.

  3. NIET, maar dan vooral ook NIET je iPod nu gaan synchroniseren. ^^

    Dit zijn bands waarvan ik ooit nog eens heel veel van wil downlo- eh kopen (:D):
    Yeah yeah yeahs, Vampire Weekend, Green Day, Smashing Pumpkins, Rise Against, Radiohead, MGMT, Placebo, Lost Prophets, The Hives, Guano Apes, Erik Hassle, Franz Ferdinand, Chemical Brothers, Death Cab for Cutie, …

    Ik heb ze allemaal wel op mijn iPod staan, maar met 1/2 nummers. Dus ja.

  4. Death cab for cutie , 3 Doors Down, 30 seconds to mars, avenged Sevenfold, damien rice, four year strong, kings of leon, mika, mumford & sons, nickelback, paramore, skillet, the audition, the baseballs, the script, three days grace. x

  5. Er bestaat nog altijd de mogelijkheid om de verwijderde files terug te zetten, niet?
    Wat je zeker eens moet downloaden: Elbow, Editors, The Airborne Toxic Event, Pearl Jam, Triggerfinger, The Verve

  6. Jij hebt echt eng bijna helemaal dezelfde muzieksmaak als ik. Al moet je nog wel even Vampire Weekend aan je lijst toevoegen. En The Deaf heeft ook wel leuke liedjes!

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

