10x: wat ik wil doen in de vakantie

De vakantie is de periode bij uitstek om de dingen te doen die je al zolang wilt gaan doen. Kleine doelen zijn leuk en geven je een gevoel van voldoening als je ze ook nog echt haalt. Hierbij presenteer ik jullie, in navolging van Laura, mijn Tien Dingen Die Ik Wil Doen In De Vakantie Lijst.

1) Een Wall of stuff maken
Charlie, die ene van YouTube, heeft één muur in zijn kamer behangen met allerlei dingen die het best omschreven kunnen worden als random stuff. Zoiets wil ik ook maken: boven mijn bureau en met allerlei dingen die leuke herinneringen oproepen zoals toegangskaartjes of foto’s. Ik heb dit plan al heel lang maar kom er steeds maar niet aan toe om het te realiseren. Hoe ik het precies ga doen weet ik niet, maar deze vakantie wil ik het toch echt weleens voor elkaar krijgen.

2) Veel nieuwe muziek ontdekken
Er is zoveel goede muziek en ik ken maar zo weinig daarvan. En ik wil het zo graag wel kennen! Helemaal is natuurlijk bij lange na niet haalbaar, maar een fractie daarvan zeker wel. Last.fm wordt mijn beste vriendje.

3) Beginnen met Postcrossing
Ergens begin dit jaar las ik de blogjes van Jennifer over Postcrossing en ik was verkocht. Het lijkt me zo leuk om kaartjes te versturen naar en te ontvangen uit het buitenland, van mensen die je niet kent maar die slechts deze interesse met jou delen. Stom genoeg heb ik in al die maanden dat ik het leuk vond nog nooit actie ondernomen om het ook echt te gaan doen. Nu moet het ervan komen, want ik vind het zonde om zoiets leuks aan me voorbij te laten gaan.

4) Veel boeken lezen

Van ‘Kim de boekenwurm’ was het afgelopen jaar weinig meer over. Gelukkig was het niet helemaal weg en is het zelfs weer teruggekomen. Tegenwoordig lees ik weer veel en heb ik een hoop in te halen. Wanneer kan ik dat nou beter doen dan in de vakantie?

5) Veel films kijken
Ik ben gek op films en series maar kom er eigenlijk nooit aan toe. Ik heb het te druk met denken dat ik het druk heb en dus schieten ook de films er vaak bij in. Ik heb een enorme lijst van films die ik graag wil zien en hiervoor geldt hetzelfde als voor de boeken: de vakantie is toch een perfect moment om deze af te werken?

6) Met een treindagkaart heel Nederland doorkruisen

Het lijkt me zo tof hè, ’s ochtends vroeg de trein pakken en dan optimaal gebruik te maken van de dagkaart. Random uitstappen, toeristisch doen, weer instappen en het enige waar je voor hoeft te zorgen is dat je voor twaalf uur weer terug bent. Dat spontane, dat onvoorspelbare, dat gekke: ik houd ervan. En Ariska gaat mee.

7) Bloggen
Stukjes schrijven vind ik leuk en het is een prima tijdsbesteding, zeker op dagen waarop de regen met bakken naar beneden valt en de luchten eruit ziet alsof ze je op willen eten. Inspiratie genoeg op dit moment, daar moet ik dus gebruik van maken!

8) Zwemmen
Bij zomer hoort natuurlijk warmte en bij warmte hoort zwemmen. Of dat nou bij ons voor in de sloot is, in het zwembad een paar kilometer op of bij het strand nog eens een een paar kilometers verder maakt me niet uit. Wat me wel uitmaakt is dat ik vorig jaar nauwelijks gezwommen heb en ik dat dit jaar dubbel en dwars wil gaan inhalen. Dat de nietsverhullende zwemkleding dan weer aan moet, dat nemen we dan maar weer voor lief.

9) Mijn nieuwe notitieboekje in gebruik nemen
Van mijn vriendinnen kreeg ik niet alleen de kwastenset, maar ook dit lieve notitieboekje van Paperblanks. Ik wilde al heel lang zo een, maar nu ik er één heb kan ik er maar niet in beginnen. Stel je toch voor dat ik iets stoms opschrijf, dat ik uitschiet met mijn pen, of vlek of dat ik weer opnieuw wil beginnen? Ik weet heel goed wat ik erin op wil schrijven, maar dan moet ik dat natuurlijk wel doen.

10) Tot rust komen
Ik heb praktisch gezien al twee weken vakantie maar in mijn hoofd is er weinig van te merken. Ik ben moe, verkouden en mijn hoofd denkt nog altijd dat ik het heel druk heb. Oké, ik moet er wel elke ochtend om half acht uit (vakantiewerk) maar daar tegenover staan a) dat ik om vier uur helemaal vrij ben en b) een heleboel centjes. Ik moet even gaan beseffen dat al die drukte nergens voor nodig is en m’n hoofd proberen leeg te maken. Ik heb tenslotte vakantie, toch?

Wat wil jij gaan doen in deze vakantie? 

8 Reacties op “10x: wat ik wil doen in de vakantie

  1. Ik las je blog, zocht postcrossing op, maakte een account, bestelde postzegels en maakte al kladjes voor de postkaarten die ik ga versturen. Want een geweldig concept! Gewoon doen;) Maak je account aan en vraag meteen adressen. Dan kun je bijna niet meer anders dan die kaartjes versturen.

  2. dat laatste heb ik ook, ik heb al een tijd vakantie maar werk sinds kort ook, en vind het nu erg moeilijk om helemaal tot rust te komen. hoop dat dit nog goed komt voor ik weer naar school moet!

  3. Ik heb ook een to-do list gemaakt. Veel dingen share ik met jou, maar ik heb o.a. ook dit:
    – bestanden op mijn laptop sorteren en daar een back up van maken (een back up van laten maken xD)
    – mijn iTunes sorteren en er voor zorgen dat overal leuke albumplaatjes komen in plaats van die stomme muzieknoten xD
    – een fotoboek maken van mijn Amerika reis
    – een (paar) leuke studie(s) vinden en eventuele universiteiten met die studie(s)
    En ik heb voor mijn verjaardag van mijn opa en oma twee dagtreinkaartjes gekregen, en dat wat jullie gaan doen lijkt me ook heel leuk. Alleen die zijn geldig tot 21 augustus, dus ik moet wel opschieten.

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

