Het komt wel goed

En ze leefden nog lang en gelukkig. Het zou zomaar mijn levensmotto kunnen zijn. Ik heb soms een enorm nonchalante instelling, ik denk vaak: ‘Komt wel goed joh’. Vaak blijkt dat ook zo te zijn en neem ik de minder leuke dingen die eraan vooraf gaan voor lief.

Ik denk een beetje aan het leven alsof het een sprookje is. In elk sprookje gaan er dingen mis. De prinses zit opgesloten in een toren (Rapunzel), gaat dood (Sneeuwwitje) of maakt geen schijn van kans bij de veel rijkere prins (Assepoester). Toch komt het in elk sprookje goed.

In het echte leven gaan er ook dingen fout. Wij zitten dan wel niet opgesloten in torens, maar we zitten allemaal vaak genoeg in een dipje en zien het soms even helemaal niet meer zitten. Denk dan maar aan Assepoester die haar prins alsnog mocht kussen en het lichtpuntje aan de horizon is weer even zichtbaar. Blijf positief, houd je doel voor ogen en probeer het te bereiken.
Het komt wel goed. 

6 Reacties op “Het komt wel goed

  1. Haha, mijn zusje van zes zou dan ook zeggen: “Mama, relax!” Want die is ook net zo nonchalant en maakt zich echt helemaal nergens druk om.

  2. Ik wou dat ik zo’n instelling had, kom je veel verder mee dan met negativiteit. Niet dat ik zoooo ongelooflijk negatief ben, maar ik zou graag positiever willen kunnen kijken. (: Leuk stukje & de quote van het plaatje vind ik echt zoo mooi.

  3. Je hebt helemaal gelijk. Na regen komt altijd zonneschijn. Al komt het natuurlijk niet altijd aanwaaien en zul je soms zelf even de handen uit de mouwen steken. Leuke post!

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

