Review maar dan anders: 500 Days of Summer

Jahaa, ik weet dat deze film al uitgebreid besproken is in het blogwereldje maar moet dat mij ervan weerhouden om het ook hier nog even te gaan vertellen dat-ie leuk is? Nee toch?
Daarom hier: 500 Days of Summer, de review-maar-dan-anders.

500 Days of Summer gaat over Tom (Joseph Gordon-Levitt) en Summer (Zooey Deschanel). Ze ontmoeten elkaar, krijgen een relatie blablabla.
Dat lijkt het verhaal van een alledaagse romantische komedie, maar daarmee doe je deze film tekort. 500 Days of Summer is namelijk op een andere manier leuk. Want:

Het intro alleen is al is leuk met de jeugdfoto’s van Joseph Gordon-Levitt en Zooey Deschanel met Regina Spektor op de achtergrond.

Sowieso is de muziek geweldig. Het is niet de standaard filmmuziek, het zorgt voor een bepaald sfeertje. Ik houd ervan!

Zooey Deschanel ziet er echt zo leuk uit met haar haar in een staart.

De scène in de IKEA is gewoonweg geniaal.

De soort-van-lipdub na de IKEA-scène is aan het begin is heel vrolijk en zo leuk gemaakt.

Summer heeft een heel erg leuke, aparte kledingstijl. Haar outfits passen perfect bij het sfeertje. Vintage, dat is denk ik het goede woord daarvoor.

Ik ben fan van Marc Webb, de regisseur. Hoe hij heeft durven spelen met de chronologie, hoe hij het verhaal op een enorm creatieve manier heeft weten neerzetten vind ik heel tof.

De (teaser) trailer is ook heel leuk, kijk maar.

.
En weet je wat mij nog meer opviel?

Het zusje van Tom praat hetzelfde als Ellen Page (Juno).

Paul, Toms beste vriend praat hetzelfde als Owen Wilson.

Summer praat hetzelfde als die ene vrouw uit Bones. (wat dus haar zus is)

Zooey Deschanel heeft dezelfde ogen als Katy Perry, dat is best wel.. eng.

Ik snap nog steeds niet wat iedereen zo leuk vind aan Joseph Gordon-Levitt. Maar zo te horen ligt ben ik wat dat betreft de uitzondering.

Eigenlijk had de film zich af moeten spelen in New York, en niet in Los Angeles. Vind ik. Heel stiekem.

Het is gewoon een heel erg leuke, vrolijke, vintage feeling, mooie, originele, creatieve, lieve feel good film!

Heb jij 500 Days of Summer al gezien en ben je net zoals ik verliefd geworden?

13 Reacties op “Review maar dan anders: 500 Days of Summer

  1. Allereerst: Zooey Deschanel & Katy Perry, die lijken echt te veel op elkaar. En die “zogenaamde” jeugdfoto’s, zijn niet zogenaamd maar echt foto’s & filmpjes van de acteurs toen ze jong waren.

    Oh en de playlist van de film staat op Spotify, erg fijn! :D

    • Dat van die jeugdfoto’s vind ik dan extra leuk!
      En Katy Perry… Behalve de haarkleur en de ogen vind ik het wel meevallen.
      Die playlist ga ik opzoeken!

  2. Jaaaaa, ik en mijn vriend hebben de cd van deze film (met de liedjes dus erop) en die liedjes zijn zó leuk. En alles is eigenlijk leuk aan deze film en ik snap niet waarom je Joseph Gordon-Levitt niet leuk vindt :( :( :(

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

