Bij ons in blogland



Voor wie geen beautyblogs leest of een paar dagen op vakantie is geweest onder een steen: het is weer zover. Er is weer eens een gezellige beautybloggersoorlog ontketend met dit keer als middelpunt het Ellegirl-forum. Maar eigenlijk wil ik het daar niet over hebben. Ik wil het hebben over de kleine non-beautyblogs waar de sfeer een stuk beter is.

Want op Twitter kwamen wij na een kort gesprekje over de triestheid van dit zoveelste beautyblogdrama tot de conclusie dat het bij ons, kleine non-beautyblogs, eigenlijk wel heel gezellig is. Bij ons in blogland is de sfeer heel gemoedelijk, de haat is ver te zoeken. Oké, nu bloggen wij natuurlijk ook allemaal puur voor ons plezier en voor een klein publiek, maar toch. Iedereen reageert goed op elkaar, helpt elkaar en respecteert elkaar. Ik heb echt het idee dat ik de mensen achter de blogs een beetje leer kennen en dat vind ik echt tof. Toen ik aan het begin van het jaar begon met bloggen had ik niet gedacht dat ik het blogwereldje waar ik inzit zou gaan zien als een online community waarin ik de mensen beschouw als online vrienden.

Dat wilde ik even zeggen.

17 Reacties op “Bij ons in blogland

  1. Ja, ben het helemaal met je eens! Ik snap al dat geruzie en die nijd niet, je bent in principe toch ‘collega’s’, help elkaar inderdaad zoals wij doen en houd het gewoon leuk!

    En ik heb hetzelfde gevoel als jij, dat ik nu meer vrienden heb, en dat dat dan online is, maakt daarbij niet uit :)

  2. Goed gezegd ;) Ik heb inderdaad hetzelfde als jij en Laura, ik beschouw jullie als vrienden en dat maakt bloggen nóg leuker :)

  3. Ik snap ook niet waarom je zo’n problemen moet maken. Je doet het toch gewoon voor je plezier, dus waarom zou je anderen gaan afkraken? Wij zijn gewoon veel gezelliger, ha. :)

  4. Nou, mooi gezegd! Ik ben het ermee eens. Ik heb pas sinds gister een blog, en ik ben ook van plan over alles en niks tegelijk te gaan schrijven, dus ik hoop dat ik ook snel in een leuk blogland terecht kom :p

  5. Dat soort dingen ontgaan me altijd een beetje, maar ik ben me er wel van bewust dat er vaak ruzies zijn. Toch wel jammer, want ik denk dat het gros van de meisjes/mensen toch gewoon voor het plezier schrijft.. Zo zie je maar.. Echt jammer!

  6. I agree! Bij ‘ons’ in blogland is het inderdaad allemaal heel gemoedelijk maar ik denk dat dat komt omdat we niet over dezelfde dingen schrijven, beautybloggers schrijven natuurlijk vaak tegelijk over de nieuwste trends oid en dat hebben ‘wij’ natuurlijk niet omdat het allemaal persoonlijke blogs zijn.

  7. Ik ben blijkbaar op vakantie geweest onder een steen want ik wist van niks ;) de beautyblogs boeien me eigenlijk ook voor geen meter, hoe kan je nou eeuwig over foundation en nagellak schrijven? Dan zijn de persoonlijke non-beautyblogs inderdaad een stuk leuker, schrijven doe je immers voor je plezier lijkt me! Fijn weekend!

  8. Het is hard om je tussen de non-beautybloggers te mengen, maar ik krijg wel een hoop hulp ja en dat is fijn! Zowieso vind ik beautybloggers ook van een bedroevend niveau qua inhoud, maar dat mag ik dan weer niet te hard zeggen. Erg leuk stuk, goed bedacht!

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

