Dagje treinen (oké, winkelen)

De dagkaarten van Hema/AH/nader- in-te-vullen-winkel zijn uiterst geschikt om een dagje mee Nederland rond te crossen. Al vele mensen gingen ons voor, en nu gingen ook Ariska en ik ontdekken hoe het is om random in en uit treinen te stappen. Het begon zo: zie afbeelding.

Gelukkig zijn treinen en de meeste stations overdekt, zullen we maar zeggen.
Toen we in de trein zaten hadden we eerst het rijk voor ons alleen, totdat we gezelschap krijgen van zeven meisjes waarvan wij vermoedden dat ze op weg waren naar Schiphol. Ze zagen er namelijk nogal uit alsof ze op vakantie gingen en we zaten in de trein naar Schiphol. Logisch, toch?

In Zwolle lastten we onze eerste stop in en haalde we water en broodjes bij de AH to go, want we zouden toch eens verhongeren op weg naar onze volgende bestemming. In de trein besloten we dat dat Utrecht zou worden, en toen we in Utrecht waren besloten dat we daar maar gewoon de hele middag zouden blijven.

Dat besluit werd genomen onder het genot van een Signature Chocolate en een Lemon Green Tea dinges. Bij Starbucks welteverstaan. Ik bedoel, je kunt toch niet naar Utrecht/Leiden/Amsterdam/Groningen/zelf-in-te-vullen Centraal gaan zonder te profiteren van Starbucks? En nee, profiteren heeft in deze zin inderdaad niets met geld te maken.

Onze chocolademelk en Lemon Green Tea dinges hadden ons weer genoeg kracht gegeven om Utrecht onveilig te maken, dus daar gingen we.

Eerst doelloos, later met het doel om lage lichtgele/blauwe All Stars te kopen die binnen ons budget passen. Het werd een soort ‘Aahh, ik wed dat ze daar All Stars verkopen, we moeten erin. Ah nee, ze zijn hier niet in de aanbieding’-fiasco, maar uiteindelijk slaagde ik.

HELL YEAH! €45 bij de PRO en nu helemaal van mij! Oké, het was nog steeds een klein ribje uit mijn lijf, maar hé, mijn droomschoenen! *doet opnieuw een dansje*

We sloten ons dagje treinen (oké, winkelen in Utrecht) af met een €1-patatje bij Smullers en vertrokken toen weer richting huis.

Dus. Ik hoop dat je genoten hebt van dit enigszins onsamenhangende verhaal. Om het nog wat onsamenhangender (Galgje-woord!) te maken: zoals je ziet is het watermerk op de foto’s die van die Ariska aangezien zij ze heeft gemaakt. Ik heb ook een heleboel foto’s gemaakt, maar die waren van ramen, voeten, truien en haar enzo, niet echt blogwaardig!

Mocht je nu zelf ook zo’n trein-/shopdagje willen houden, Albert Heijn heeft weer dagkaarten voor €14. Sla je slag en ga winkelen in Utrecht zou ik zeggen!

14 Reacties op “Dagje treinen (oké, winkelen)

  1. Haha, ‘En nee, profiteren heeft in deze zin inderdaad niets met geld te maken.’ Inderdaad, Starbucks is belachelijk duur! Wel leuke schoenen, lekker zomers!

  2. Pingback: Bloemen en treinen | Laura denkt·

  3. Pingback: September: Daag jezelf uit | Laura denkt·

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

