Hurts

Één van de optredens waar ik voorafgaand aan Pinkpop het meeste zin in had was dat van Hurts, een duo uit Manchester dat qua sound nog het meest doet denken aan Depeche Mode en Pet Shop Boys. De muziek is niet in een hokje te stoppen, eigenlijk is het nog het beste te omschrijven als een mengeling van pop en rock met een klassiek sausje en een heleboel synthesizers.

Als je ze al kent komt dat waarschijnlijk door het nummer Wonderful life, wat tot nu toe hun grootste hit is geweest (althans in Nederland). In deze video live op Pinkpop.


.
Dit is echter niet mijn favoriete nummer. Dat zijn de onderstaande drie!


.

.

Zoals ik al zei stonden ze dit jaar op Pinkpop en geloof me, die awards voor beste performances op Glastonbury en T in the Park (Britse festivals) hebben ze niet voor niets gewonnen. Ik had nooit gedacht dat ik nog eens zou genieten van gladjakkers met strak naar achteren gekamd haar, maar daar stond ik op zondagmiddag te hopen dat het optreden nooit op zou houden.

Wil je meer horen? Kijk dan vooral even hier!

7 Reacties op “Hurts

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

