Beste Oppermug

Je hebt het vast druk, daar hoog in de muggenhemel. Muggen worden immers te pas en te onpas op een enkeltje muggenhemel gestuurd en ja, ook ik ben daar schuldig aan. Ik durf te wedden dat enkele honderden bewoners van dat paradijs daar door mij eigenhandig naartoe zijn gestuurd. Maar hé, ze verdienen het wel een beetje hoor. Moeten ze maar niet zo steken en mensen verminken. Kijk nou naar mij en dan vooral naar mijn linkerarm. Een slagveld is het, een decor dat regelrecht uit de Grote Muggenoorlog geïmporteerd lijkt te zijn. Ik gok zelfs dat het allemaal veroorzaakt is door één mug die mijn arm uitkoos voor een wandelingetje en om de zoveel centimeter een spoor achterliet, als een soort Klein Duimpje met zijn broodkruimels.

Elke avond weer doe ik éérst het raam dicht en dan pas het licht áán want het schijnt dat muggen op licht afkomen. Maar echt helpen doet het geloof ik niet. Ik denk zelfs dat jullie een geheime doorgang hebben gefrabiceerd, ergens in een hoekje in mijn slaapkamer. Zo klein dat het voor mijn oog niet zichtbaar is, maar net groot genoeg voor een mug om er doorheen te kruipen en daarna mij met alle macht te kunnen bespringen en de nachtelijke dosis Kim-bloed weer binnen te krijgen.
Als ik de volgende ochtend dan wakker word en het alweer aan alle kanten voel jeuken weet ik hoe laat het is en pak ik zuchtend de Azaron, waarvan de geur zo ongeveer mijn handelsmerk begint te worden.

Godzijdank bestaat er antimuggenspul. Het stinkt ontzettend en dat is maar goed ook want dan weet ik zeker dat jullie er ook niet van houden. Braaf smeer ik me er elke avond van top tot teen mee in maar toch presteren jullie het soms om  door mijn stinkbarrière te breken en dat ene plekje dat ik vergeten ben in te smeren te vinden. Gluiperds.

Maar ik laat me niet kennen. Ik laat me niet verslaan door een stelletje insecten waarvan zelfs een hele kolonie kleiner is dan één Kim. Ik bedoel maar, met die angel kunnen jullie prima steken maar hij is niet geschikt om een vliegenmepper (oké, mensenmepper) mee te hanteren. Daarvoor moet je sterke mensenhanden hebben en die heb ik lekker wel. Tel daarbij op dat ik van mening ben dat al die jeukende muggensteken mij het recht geven die muggenhemel zo vol mogelijk te krijgen en de conclusie is duidelijk: het is oorlog.

Helaas, tot vanavond,

Kim

13 Reacties op “Beste Oppermug

  1. Ach, muggen! Ik probeer er normaal al alles aan te doen om ze van me af te schudden, maar nu al helemaal. Ik zit in Zuid-Korea en hoewel er niet zo heel veel malariamuggen rondvliegen, zijn ze er wel.

  2. Volgens mij komen muggen inderdaad niet op licht af want het is altijd: zzzzzzz *ik doe het licht aan* ….. *licht uit* zzzzzzzz *licht aan* …. Maar ik strijd mee in de oorlog!

  3. Haha, leuke post :D Gelukkig heb ik niet zo’n last van muggen, ik wordt alleen af en toe op mijn voeten en enkels gestoken, maar verder zijn muggenbeten bij mij eerder zeldzaam!

  4. Haha, zo herkenbaar! Ik heb er dit jaar gelukkig nog niet veel last van gehad, maar normaal ga ik altijd eerst elk hoekje van mijn kamer afspeuren of er iets zit, voor ik ga slapen :P

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

