The Big Bang Theory

Waar anderhalf miljoen mensen elke avond om acht uur de televisie op (RTL)4 zetten voor hun dagelijkse portie GTST-drama zet ik ‘m op 10. Nu vind je dat misschien een beetje raar, aangezien daar bij de meeste mensen RTL8 zit, maar daar ga ik natuurlijk tegenin en daarom zit daar bij mij Disney XD/Veronica.  En nee, dat is niet alleen de zender van Top Gear en een heleboel geen-verhaal-maar-actie-films, maar ook die van comedy- series als Two and a Half Men en die waar ik dat knopje op de tv voor indruk: The Big Bang Theory.

Our whole universe was in a hot dense state, then nearly fourteen billion years ago expansion started… wait! The Earth began to cool, the autotrophs began to drool, Neanderthals developed tools, we built a wall (we built a pyramid). Math, science, history, unraveling the mystery, it all started with the Big Bang! BANG!

The Big Bang Theory is een comedyserie over vier vrienden met een IQ variërend van heel slim tot superverschrikkelijkakeligslim. Sheldon is de aller-, allerslimste van het stel en heeft allerlei autistische trekjes: hij heeft zijn eigen plek op de bank, flipt als ze opeens Chinees eten in plaats van Thais en weigert om de was op een andere dag te doen. Hij herkent geen sarcasme en voor zover ik weet heeft hij geen interesse in meisjes. Zijn huisgenoot Leonard heeft het er maar zwaar mee. Ook hij is slim, maar verder wil hij vooral doodnormaal zijn en niet teveel opvallen. Dat is moeilijk als je de hele dag bij iemand als Sheldon in de buurt bent, maar gelukkig zijn er nog twee vrienden. Raj, afkomstig uit India en niet in staat om te praten als er vrouwen in de buurt zijn tenzij hij drank op heeft, en Howard, die als enige geen Dr. voor zijn naam mag zetten en op afschuwelijke wijze elk meisje probeert te versieren dat op zijn pad komt.
Nu is een comedyserie niet compleet zonder vrouwen. Daarom hebben Leonard en Sheldon een overbuurvrouw genaamd Penny. Penny heeft blond haar, een acteercarrière die niet helemaal van de grond wil komen en géén IQ van 185. Ze wordt een goede vriendin van haar buurmannen en natuurlijk kan een romance dan niet uitblijven. Maar hé, dat ga je zelf maar kijken hoor.

En het leukste aan The Big Bang Theory? Sheldon zijn geniale quotes natuurlijk!

Het vierde seizoen van The Big Bang Theory is momenteel elke avond om 20u te zien bij Veronica en op 22 september begint seizoen vijf in Amerika.

Vind jij The Big Bang Theory ook zo geniaal?

12 Reacties op “The Big Bang Theory

  1. Ik zap er wel eens voorbij, maar ik heb helaas geen eigen tv dus ik kijk het niet zo vaak. Als dan bij toeval alleen thuis ben en de macht in handen heb, kijk ik het weleens. Het is echt geniaal!

  2. Jaa, ik ben gek op The Big Bang! Ik heb ze allemaal al gezien en wacht vol smart op het nieuwe seizoen! (:

    Wat ik het allerleukst vind? De combinatie van Sheldon en zijn vriendinnetje, de combinatie van Sheldon en Penny (“soft kitty, warm kitty, little ball of fur…”) en natuurlijk Wolowitz met mijn naïeve en gekke, maar lieve vriendin Bernadette. Ook groot lof voor alle mensen die af en toe terugkeren in de serie, zoals alle aartsvijanden van Sheldon (en dat zijn er nogal wat!).

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

