Oorbellen

Vroeger had ik een hele verzameling oorbellen: knopjes, grote ringen, bloemetjes, sterretjes, lange hangers tot op mijn schouders… allemaal hingen ze op mijn kamer naast de spiegel aan een kerstlint te bungelen. Af en toe viel er eens eentje af, zo hupsakee achter de kast, en dat moest ik dat ding weer opzij schuiven om het eenzame oorbelletje uit het stofnest te halen en terug te hangen daar waar hij hoorde: naast zijn tweelingbroertje aan het lint.

Zo kwam het dat ik jarenlang elke dag oorbellen droeg, geen dag sloeg ik over. Maar langzaamaan ging ik ’s ochtends steeds later opstaan en vergat ik steeds vaker  een blik te werpen op het kerstlint en er een paar af te nemen om mijn aanblik mee op te fleuren. Af en toe droeg ik nog weleens knopjes, die ik dan inhield totdat er plotseling nog maar eentje inzat en de die dus gedoemd was tot eeuwige eenzaamheid op de bodem van één van mijn vele rommellaatjes.

Inmiddels heeft dat lot zowel elk oorbellenpaar dat ik bezit getroffen en ben ik nu dus de trotse eigenaar van een heleboel eenzame oorbelletjes en ongeveer twee volledige paartjes. Af en toe doe ik nog weleens knopjes in, maar jammer genoeg hebben mijn oren de gewoonte ontwikkeld groen en blauw te worden zodra ik ook maar heel even een oorknopje indoe, wat de dagen daarna doodleuk blijft zitten, vergezeld door af en toe wat gezellig pus en rode, gevoelige oren. Ontstoken?

Je raadt het al, op een of andere manier kunnen mijn oren niet meer zo goed over de goedkope Hema-hangers en de knopjes die ik voor €1,95 bij een sieradenwinkeltje hier kocht. Ik hoop van harte dat ze echt zilver wel kunnen verdragen, want ik moet zeggen dat ik het zo toch wel een beetje kaal vind, zo zonder blingbling in mijn oren.  They gotta shine, right?

Trouwens, kan iemand mij vertellen waarom een oorbel in hemelsnaam een oorBEL heet?

16 Reacties op “Oorbellen

  1. Mijn oren konden op een gegeven moment ook niet meer tegen fake. Vanaf dat moment over gestapt op echt zilver en nooit meer ergens last van :) Ze zijn wat duurder en je koopt ze minder snel, maar je koopt ze wel bewuster en bewaard ze beter ;)

  2. Misschien heet het een oorbel omdat hhet wel wat van een bel wegheeft als ze tegen elkaar aan komen dan hoor je ook kling of iets dergelijks. haha.

  3. Leuk stukje. :) Zelf geraak ik altijd volledige paren kwijt. Zo ben ik mijn favoriete paar ever een paar jaar terug kwijtgeraakt en ik loop er nog gedeprimeerd van. :(

  4. Ik zou laatst mijn oorbellen in doen die ik bijna altijd draag, maar toen viel het kleine pareltje er van af. En nu kan ik die oorbellen nergens meer in de winkel vinden en nu vind ik ze nooit meer. En ze waren zo perfect.

  5. ooooh ik heb hetzelfde! ik heb een paar zilveren – hele saaie – maar ik vergeet ze altijd in te doen :’) de fake bewaar ik in de hoop dat ik er ooit weer tegen kan …

  6. Ik draag ook altijd oorbellen, voel me heel kaal zonder. En ik heb juist andersom wat jij hebt: vroeger kon ik niet tegen fakespul en nu juist wel! Heb dus ook een zeer uitgebreide collectie ;)

  7. Daar had ik ook last van, maar ik hield ze stug in, en opeens kan ik ze inmiddels wel weer verdragen! Wel vervelend, hopelijk heb je er met zilveren oorbellen niet zoveel last van!

  8. Haha ik heb ook heel veel eenzame oorbellen. Ik draag nu al een tijdje tunnels en die heb ik dag en nacht in, erg relax. Wel zonde van al mijn mooie oorbellen die ik dus nooit meer draag en nooit meer kan dragen. Want mijn gaatjes groeien niet meer dicht :(.

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

