Tee, thee, tea, thé, té

Bron: deze Tumblr over thee

Sommige mensen beginnen en eindigen de dag met koffie. Anderen drinken de hele dag door cola of houden zich op de been met energydrink. Ik daarentegen, houd niet van koffie, niet van cola en niet van energydrink. Waar ik wel van hou? Thee.

Dat warme water met een smaakje vind ik heerlijk. Ik kan liters thee achter elkaar wegdrinken zonder er genoeg van te krijgen.  De smaak maakt dan niet eens zoveel uit, als het van zichzelf of door honing of suiker maar een beetje zoet is. Ik vind de Afrika-thee van de Albert Heijn bijvoorbeeld heel lekker, met honingbos, ananas en vanille. Jammer genoeg zit de dichtstbijzijnde Appie wel ruim tien kilometer verderop, dus ik kan er niet zo makkelijk aan komen. Dan zelf maar honing erdoor roeren!

Hier thuis ben ik helaas de enige die houdt van smaakjesthee. Er wordt hier vooral English blend en als ze in een gekke bui zijn of de English blend op was, Earl Grey gedronken. Rooibos, kaneel of bosvruchten kan ik er nog wel doorkrijgen, maar zodra ik aankom met groene, of thee met andere ‘rare’ smaakjes word ik heel raar aangekeken.
Desondanks drink ik meerdere koppen per dag. ’s Ochtends (als ik tijd heb, toegegeven: da’s niet zo vaak), ’s middags, nog een keer ’s middags en sowieso elke avond. Er is toch niets lekkerder dan lekker op de bank #TVOH kijken met een grote mok warme thee en een koekje? (of twee, of drie..)

Ja, ik ben een theeleut. Jij ook?

13 Reacties op “Tee, thee, tea, thé, té

  1. Ik ben niet echt een theeleut. Als ik er zin in heb drink ik bij mijn ontbijt thee en vaak tussen de middag.
    Als ik aan het werk ben en het is koud drink ik wel al snel veel thee. En dan inderdaad smaakjes thee. Die earl grey thee is gewoon zo.. smerig! Fijne thee die al zoetig is + suiker is de perfecte mok :)

  2. Ik drink alleen thee als we koffie doen (dat klinkt heel raar, maar ik bedoel dat wij ’s avonds met het hele gezin koffie/thee drinken met koekjes erbij, klinkt suffer dan het is) en soms in een restaurant na het hoofdgerecht. Vooral fijn als het koud is buiten!

  3. Ik houd erg van thee en heb ook een groot assortiment aan smaakjes en soorten. Maar ik drink niet de hele dag thee. Ik drink ook koffie en cola, maar geen energydrank meer voor mij ;)

  4. Ik ben zo blij dat er thee bestaat. Ik zou niet weten wat ik anders moest drinken! Op een werkdag werk ik wel 10 kopjes weg. Dutch Tea Blend van Pickwick is mijn favoriet met een vleugje sinaasappel. Heerlijk!

  5. Ik ben een theeleut in perioden. Met name in de winter wil ik nog wel eens met een potje op mijn kamer zitten, lekker warm :) en natuurlijk als ik keelpijn heb of mijn stem een beetje kwijt ben ;)

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

