Papier

Ik ben een fervent verzamelaar van van alles. Nagellakjes, pennen, potloden, lippensmeerseltjes, elastiekjes maar bovenal een heleboel zooi a.k.a. papier.

Op een of andere manier krijg ik het voor elkaar om in no-time indrukwekkende wolkenkrabbers van papier te bouwen. Vele verdiepingen krijg ik toegestopt door mijn lieve, lieve leraren wiens hobby het is om mijn leven zo onoverzichtelijk mogelijk te maken, voor andere zorg ik zelf door ‘verpeste’ blaadjes uit schriften te scheuren en te bewaren ‘want het kan altijd nog eens pas komen’. Dat blaadje met dat kleine scheurtje in de linkerbovenhoek bijvoorbeeld, daar kan ik prima nog een leuke tekening van een bloem op maken als ik eigenlijk met wiskunde bezig moet, toch?

Al sinds het begin van het schooljaar had ik de steeds groeiende papierstapel op het plankje links van mijn bureau genegeerd, maar gisteren besefte ik dat de papierstapel de reden was dat ik bijna elke ochtend te laat op school kom. Ik bedoel maar, zo moet ik elke ochtend naar mijn schoolboeken en alle Belangrijke Papieren zoeken, terwijl ik ze anders gewoon hopla uit de stapel kan vissen.
Dus ging ik aan de slag en verdeelde ik alle papieren in twee categorieën: Bewaren (want belangrijk, heb ik nodig voor een toets, leraar flipt als ik zeg dat ik ‘m niet meer heb) en Weggooien (was ooit belangrijk maar nu niet meer of is eigenlijk nooit belangrijk geweest). Uiteindelijk zag het er ongeveer zo uit:

Ach, als je papier kon terugveranderen in bomen was ik in ieder geval goed voor het milieu geweest.

21 Reacties op “Papier

  1. Haha die tekening vind ik erg leuk :P
    Ik heb gelukkig weinig last van papieren enz. Lang leven het feit dat ik niet meer op school zit! (overigs was ik op het werk wel een ster in stapels maken. Vooral met post-its!)

  2. Haha, grappige tekening! Zelf heb ik niet zo’n papierprobleem, alleen kan mijn cursusblok wel eens uitpuilen: krabbeltjes, nota’s, tekeningetjes: ik stop ze er allemaal tussen!

    • Oh ja, daar stop ik ze in voordat ze op de grote stapel terechtkomen. Schud ‘m regelmatig eens even uit onder de les als ik dat ene papier nodig heb, haha. Maar ja, het is nu eenmaal een geweldige opbergplek, vind je ook niet? ;)

  3. Ik speel vals; ik heb een boekenkast achter m’n echte boekenkast staan en daar gooi ik alles in wat ik eigenlijk nog wel zou willen bewaren. Probleem is nu wel dat ook die redelijk vol begint te raken. Misschien maar eens opruimen als ik weer thuis ben!

  4. Hahaha, herkenbaar! Ik heb overigens ook stapels met kladblokken, post-it’s, aantekeningenblaadjes en dat soort onzin. Ik ben er alleen nog niet aan toe om het los te laten :P

  5. Hahaha met dat probleem zat ik gister ook toen ik een poging deed het op te ruimen. Maar werd zo depressief van al die blaadjes en dat ik geen beslissing kon maken of het nou weg moest of niet (want, zoals je al zei; dat kan ooit nog van pas komen) dus heb ik alles wat ik NU niet nodig heb in een doos gedaan zodat ik het later kan opruimen hahaha
    Kansloos, gewoon kansloos. Maargoed, ik ben deze week ziek dus ik mag ;p

    Ps. Ik denk dat je er een follower bij hebt :)

  6. Ik ben wel heel erg geordend maar met papieren niet. Alles van school wat al af is, en alle lijstjes verzamel ik op mijn bureau totdat mijn moeder zegt “lilly je moet echt even al je papieren uitzoeken” en dan gaat meer dan de helft weg en make-up verzamelde ik ook… alleen mijn stash’ zoals wij dat noemen is nu al heel groot, mag echt niks bij :’)

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

