I’m going back down south now

Ja, klik hier. YouTube liet mij geen video’s insluiten. Gemeen hè?

Zoals iemand in de reacties op YouTube heel treffend zei: This song makes me want to go out of freakin’ Europa, go to Texas, buy a pick up and a shotgun and go hunting. Nu is dat niet helemaal mijn droom, maar wat hij bedoelt snap ik maar al te goed. Ik heb toch het idee dat daar in the south een bepaald sfeertje hangt, dat de mensen er ontzettend relaxt zijn, de hele dag country zingen en iedereen een cowboyhoed draagt. Zoals in al die cowboyfilms, weet je wel.

Dus vind ik countrymuziek heerlijk om naar te luisteren en zo ook naar deze, Back Down South, van het nieuwste album van Kings of Leon, die zelf uit Nashville, Tennessee komen. Oftewel, de roots van de countrymuziek. Niet gek dus dat ze naast al dat rockgeweld ook nog country kunnen maken. Heerlijk nummer!

14 Reacties op “I’m going back down south now

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

