De afgelopen weken/maanden/oké, gewoon heel lang

Bezocht ik twee open dagen: die van de Universiteit Leiden en die van Utrecht. Film- en literatuurwetenschap in Leiden staat op dit moment bovenaan mijn lijstje, Taal- en cultuurstudies in Utrecht daar vlak na. Waarschijnlijk ga ik bij beide studies een meeloopdag doen en hopelijk weet ik daarna wat ik volgend jaar wil doen.

Heb ik –schandalig!- geen enkele blogpost geplaatst. Waarom precies is mij ook niet helemaal duidelijk, laten we het er maar op houden dat ik er even helemaal geen zin in had en zogenaamd veel belangrijkere dingen had te doen. Het kriebelde wel de hele tijd, zo was ik bijvoorbeeld wel de hele tijd met de lay-out aan het prutsen. Na zes weken van alles uitproberen is dit het resultaat. Ik hou van geel!

Raakte ik nogal in een winterdip. Ik heb nergens zin in, doe bijna niets meer aan school (lekker handig aangezien het volgende week toetsweek is) en zie alles somber in. Feest.

Olifantje uit de clip van Paradise. Is-ie niet lief?

Bestelde ik samen met een vriendin kaarten voor Coldplay in Ahoy op 17 december. Het was behoorlijk stressvol zo op de vroege ochtend, maar wij hebben ze kunnen scoren. Na Pinkpop gaan we Chris Martin en consorten nu voor de tweede keer live zien!

Kocht ik na vijf keer de Ici Paris XL in- en uitlopen 75 ml Hugo Boss Orange met 50% korting. Ik twijfelde enorm, maar uiteindelijk besefte ik dat ik spijt zou krijgen als ik ‘m liet staan. Dus ging ik naar huis met een enorme flacon die me elke keer een luxegevoel geeft als ik het goedje dat erin zit opspuit.

Bestelde ik The Help en One Line a Day op thebookdepository.com. De eerste is al binnen, de tweede is onderweg.  Ik ga alleen maar meer van die site houden, echt.

Moest ik heel erg wennen aan het feit dat ik nu ik werk per maand meer te besteden heb. Wel handig hoor, het kost me geen enkele moeite om elke maand te sparen. ;)

Kreeg ik hardloopkriebels, maar een hardloopschoenengebrek en een aankomende winter zorgde er al snel voor dat ze verdwenen. In het voorjaar mogen ze weer terugkomen, dan ben ik vast meer gemotiveerd. Dit jaar echt, hoor.

Ging ‘mijn’ laptop dus stuk. Hij bleek vol te zitten met virussen, waarschijnlijk veroorzaakt door pop-ups (die ik nu dus altijd braaf wegklik). Voor een paar tientallen eurootjes maakte de computerman  het en konden we ons laptopje een paar dagen later weer mee naar huis nemen. Dat zou goed moeten zitten, toch?
Maar nee, de eerste de beste keer dat ik hem opstart bleef het scherm zwart. Pikzwart. Er brandde één lampje en voor de rest gaf het ding geen teken van leven. Hij ging dus weer terug naar meneer de computerman die ons de dag erna ernstig meedeelde dat ons computertje het hoekje was omgegaan en dat hij nog nóóóóóit zoiets had gezien. Nee, het lag niet aan de virussen. Ja, hij deed het nog gewoon toen zij hem opstartte. Nee, ze konden hem niet meer reanimeren en ja, we mochten met korting een nieuwe uitzoeken. Vandaar dit ik dit typ op een gloednieuwe laptop met een accu die het zowaar twee hele films uithoudt. Holadieeeee (maar niet voor de portemonneeee)!

Dus, na anderhalve maand afwezigheid ben ik weer terug op het worldwide web. Ik ga eindelijk weer stukjes schrijven, want stiekem heb ik het toch wel heel erg gemist. Ik was niet helemaal verdwenen, zo reageerde ik bijvoorbeeld wel regelmatig op andere blogs, maar het is toch anders dan wanneer je er zelf deel van uitmaakt. Ik heb wel een soort regel ingesteld voor mezelf, ik ga alleen bloggen als ik er zelf zin in heb. Tot zes weken terug deed ik soms terwijl ik er helemaal geen zin in had, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Bij deze ben ik dus weer terug in blogland. Hello again!

15 Reacties op “De afgelopen weken/maanden/oké, gewoon heel lang

  1. Ik ben blij dat je weer blogt en ik vind je lay-out erg leuk en ik hoop natuurlijk dat Film- en Literatuurwetenschap op één blijft staan haha.

    Ik heb trouwens nog een tip (alvast) als je in Leiden gaat studeren: zodra je weet dat je dus in Leiden wil studeren, schrijf je in bij Duwo. Het schijnt dat als je daar lang ingeschreven staat, dat je dan voorrang krijgt op kamers en dat is voor jou natuurlijk heel handig :)

  2. Hallo! Ik volg je pas sinds kort dus ik ben benieuwd :D! Leuk dat je naar Coldplay gaat, ik ken genoeg mensen die achter het net hebben gevist wat kaartjes betreft. Snap best dat dat behoorlijk stressvol kan zijn ^^.

  3. Ik heb je zooooooo gemist. Hier dan, in het echte leven minder. Minder, want eigenlijk zien we elkaar relatief weinig. Maar goed.

    Ik liiike je header. Hij doet me denken aan die ik had bij mijn alleswatikleukvind blog. Ik ben ook nog steeds aan het prutsen. Ik wil denk ik toch wordpress. Help.

    • Ik heb zeker aan Nederlands gedacht en heel veel aspecten van de studie lijken me ook echt leuk. Er zijn echter ook een paar onderdelen die me minder aanspreken, ik vind bijvoorbeeld het deel over communicatie niet zo interessant. Ook dingen als debatteren en betogen vind ik minder, ik ben niet zo’n held in voor de klas staan. Daarom lijkt het me ook fijner om college te hebben in kleinere groepen, dan durf ik meer dan wanneer ik met een paar honderd man in zo’n zaal zit! Over welke studies zit jij nog serieus na te denken?

      • Ik ben nu derdejaars Nederlands en al die dingen over betogen en debatten houden komen bij mij niet aan de orde. Ja, je moet heel af en toe wel eens iets inleveren, maar dat is echt minimaal :) en voor de klas hoef je ook eigenlijk niks te doen. Colleges volgen met grote groepen: dikke pre, want je hebt meer tijd om voor jezelf te werken, niemand die op je let. En het is ook niet zo dat wanneer je met 100 man college volgt, alles een chaos is hoor :) je docenten zijn streng ;)

  4. Leuk dat je terug bent! Bloggen moet je ook alleen doen als je er zin in hebt, juist als je het forceert worden je stukjes minder leuk en spontaan (althans, dat heb ik altijd). Gewoon lekker schrijven als het zo uitkomt!

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

