Lekker soggen

Het is toetsweek. Al een week lang. Een week waarin mijn leven bestond uit twee dingen: leren en niet-leren oftewel studieontwijkend gedrag vertonen oftewel soggen. Wat ik dan zoal doe? Nou…

The Big Bang Theory kijken
Ik kijk het al een hele tijd op tv (elke dag om 20:00, ze zijn nu weer begonnen bij seizoen 1 wat betekent dat ik sommige stukjes kan meepraten), maar daar zijn ze nog lang niet toe aan het nieuwste seizoen. Dus zat er niets anders op dan Sidereel te verblijden met een bezoekje en lekker veel afleveringen te gaan kijken. Dat is heel gevaarlijk als het gaat om zo’n serie, ‘het duurt immers toch maar twintig minuten’.

Blogs lezen
Lees ik normaal lang niet alles wat er in mijn Bloglovin’ verschijnt, in de toetsweek doe ik dat wel. Sterker nog, als ik uitgelezen ben zoek ik het internet net zolang af totdat ik een nieuwe blog heb gevonden waarvan ik het hele archief kan doorspitten.

Heel gek doen
Stap 1) maak een afspeellijst op een iPod met liedjes waarop je heel gek kunt dansen. Suggestie: Green Day, Foo Fighters.
Stap 2) Trap alle rotzooi in je slaapkamer onder je bureau of onder je bed zodat je niet boven op scherpe dingen gaat staan, want dan is je dansje opeens niet zo charmant meer.
Stap 3) Plug de iPod in in een dock en druk op ‘play’.
Stap 4) DANCEEE

In slaap vallen
Euh ja, het gebeurt regelmatig dat ik boven mijn leerwerk (op bed) in slaap val. Om als ik wakker wordt tot de conclusie te komen dat ik me nog verrotter voel dan ervoor.

Douchen
In toetsweken ga ik opeens heel vaak onder de douche want ‘dat is goed voor mijn concentratievermogen’. Eigenlijk is het gewoon een perfecte SOG-activiteit.

Verder: huishoudelijke klusjes, kamer opruimen (en het een uur later weer ongedaan maken zodat ik weer opnieuw kan), nagels lakken, maskertjes opdoen en eraf trekken (peel off maskertjes zijn leuk!), ruzie hebben met It’s Learning, Magister en dat soort online schooldingen, me vervelen, de stad ingaan (moet ik straks trouwens ook nog even doen), met de hond wandelen, films opstarten en dan denken ‘nee Kim, niet doen, niet goed, je moet leren’ en datzelfde voor boeken.

Godzijdank heb ik zo ook mijn productieve momenten.

17 Reacties op “Lekker soggen

  1. Ook al studeer ik niet, ik herken wel wat je beschrijft. Ik moet ook een paar dingen afmaken, maar op de een of andere manier zit ik constant achter de computer blogs te lezen of (nog erger) patience te spelen. Inmiddels heb ik een limiet opgelegd gekregen. Maximaal 3x per dag inloggen op wordpress en bloglovin. :-(

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

