Over beauty(blogs)

Mijn blogleven begon, net zoals dat van zoveel bloggende meisjes, bij de beautyblogs. Tientallen ken ik er,  waarvan ik een deel braaf lees en soms zelfs interessant vind. Dat zegt wel wat over mij, zou je zeggen. Dan ben ik vast een heel ijdel meisje die zich elke ochtend uitgebreid opmaakt en bakken met geld uitgeeft aan de duurste producten. Nou.. half.

Sinds ik de beautyblogs heb ontdekt is mijn stash namelijk wel een beetje gegroeid. Van een potje vol make-up ging ik naar wel een heel laatje vol en de hoeveelheid crèmes die ik tegenwoordig verbruik is meer dan alles van daarvoor bij elkaar opgeteld. Ik vind het leuk om maskertjes op te doen, me van top tot teen in te smeren met bodylotions in de gekste geuren en van alles in mijn haar te smeren wat toch niet werkt.

Toch zul je mij niet zo snel zien met flink veel make-up op m’n gezicht. Ik draag bijna altijd slechts concealer en mascara, soms minder, af en toe meer.  Voor een feestje gebruik ik wel wat meer, maar opvallend zal het nooit worden. Alle oogschaduw die ik bezit valt in de categorie ’bruin en vooral niet opvallend’. ’s Middags, als ik niets te doen heb of niets te doen wil hebben, wil ik het er nog weleens bijpakken en de meest geweldige ooglook maken. Maar altijd als ik dat doe, haal ik het er voor het avondeten nog af.

Nee, een make-upmeisje ben ik niet zo, een nagellakmeisje daarentegen wel. Toen ik de beautyblogwereld ontdekte ontdekte ik daarmee namelijk ook de wereld van Catrice, China Glaze, topcoats en basecoats. Steeds vaker ging ik mijn nagels lakken en inmiddels loop ik doodleuk met nagels in de leukste kleurtjes en vertroetel ik ze net zolang totdat ze lang, sterk en bovenal mooi zijn.

Die tientallen beautyblogs die ik las zijn inmiddels gereduceerd tot een tweetal (voor de liefhebber: Miss Lipgloss en Beautylab, ironisch genoeg ook van de twee mensen die elkaar het liefst naar de Noordpool zien vertrekken) en mijn make-upla is al heel lang niet meer aangevuld. De nagellakjes daarentegen… ach, laten we zeggen dat beautyblogs mij ook veel nagellaktastisch goeds hebben gebracht.

Lees jij beautyblogs? Zo ja, in hoeverre heeft het invloed op jou? Gebruik je bijvoorbeeld meer make-up?

23 Reacties op “Over beauty(blogs)

  1. Hahaaa, Miss Lipgloss en Beautylab, I like. (: Ja, je weet wel hoe het zit met mij & beautyblogs. En het heeft er ook zeker toe geleid dat ik nu zes lades vol beautyspullen heb. Soms past het gewoon niet meer, zoals de lade met conditioners, shampoos, crèmes en sprays voor het haar, haha.

  2. Ik kijk af en toe wel eens op beautyblogs. Toch moet ik zeggen dat er altijd `tips´ gegeven worden, die ik allang kende (bijvoorbeeld: ,,als je echt droge en gebarsten lippen hebt, droogt labello je lippen alleen maar meer uit” of ,,knip je haar 1 keer in de twee maanden”). Erg veel wijzer word ik er vaak dus niet van. Wat ik wel altijd een leuk onderwerp vind, is hoe je van verse producten maskers kan maken.

  3. Ik volg ook Miss Lipgloss en daarnaast nog Vera Camilla. Mij zul je ook niet snel zien met liters make-up (ik bezit niet eens een goede foundation), maar ik vind m’n nagels doen wel heel leuk altijd en wil ook nog wel eens oogschaduw gebruiken.

  4. Ik denk dat het voor mij hetzelfde geldt, het begon met Beautygloss (waar ik heel soms nog op kijk) en nu blog ik zelf (al is het dan geen beauty blog). Ik was toen net 14 ofzo, en toen ging ik wel meer make up dragen enzo. Ik gebruik nu oogschaduw (maakt niet uit welke kleur haha), eyeliner, mascara en soms lipstick. Eigenlijk hou ik heel erg van lipstick. Maargoed! Nu volg ik ook alleen nog Beautylab haha, want ik vind Serena zo lief.

  5. Ik vind VeraCamilla en BeautyGloss de leukste. Maar ik volg ook MissLipgloss en Beautylab, maar die lees ik alleen niet zo ;p
    Ik ben niet meer zo van de make up, beetje mascara of alleen een oogpotloodje, want in de ochtend maak ik er echt geen tijd voor hahaha.

    • Haha, ja. Ik vind het aan de ene kant belachelijk, maar aan de andere kant.. ik houd wel van een beetje sensatie zolang ik er zelf niet iets mee te maken heb. ;)

  6. Ik lees niet zoveel beauty blogs want ik heb niet echt iets met make-up. Maar je wordt wel hebberig als je al die mooie spulletjes ziet!

  7. Ik heb het geprobeerd, maar ik kan niet zeggen dat ik het interessant vind. Ik verbaas me erover hoe populair deze blogs zijn. Dat kan natuurlijk ook vanwege de give aways zijn :-)

  8. Ik volg maar één beautyblog (MissLipgloss.nl), maar dat heeft geen invloed gehad op mijn beautystash. Veel make-up heb ik niet en ik draag het ook niet zoveel. Ik vind Cynthia’s site heel mooi en leuk om te lezen.

  9. Vroeger ( als in een paar maanden terug) liet ik me wel veel beïnvloeden door beautyblogs maar ik hou het simpelweg allemaal niet meer bij. Hoeveel verschillende kleuren lipgloss kun je hebben, ik vind het nu vooral zonde van mijn geld.

    Af en toe ga bezoek ik nog wel eens beautyblog. Het liefst juist niet de grote meer want die bloggen vooral over dure producten. Ik ben juist meer geïnteresseerd in goedkope producten die het toch goed doen. Ik vind beautylab wel de leukste site omdat Serena zo open is. Al is haar kledingsmaak totaal niet meer smaak, dan ga ik liever naar de blog van haar zusjes. De kleding die zij op hun site delen vind ik echt geweldig!

  10. Ik lees nooit beautyblogs, ik heb echt geen tijd en zin om een aaneenschakeling van reclame door te spitten. Persoonlijke blogs vind ik daarentegen juist wel heel leuk om te lezen!

  11. Ik lees nooit beautyblogs en heb dat ook nooit gedaan. Ik startte op mijn vijftiende mijn eerste, eigen blog en dit is altijd mijn spil geweest in blogland. Ik vind tutten wel leuk, maar draag vaak genoeg ook geen make-up. Ik vind het wel heel leuk om met speciale gelegenheden (zoals mijn verjaardag, een gaaf feest of de kerstdagen) helemaal los te gaan qua make-up.

  12. Ik begon ook met beauty blogs lezen! Soms nam ik tips mee, maar mijn make-up collectie is nooit echt gegroeid. Ik doe vooral foundation op en mascara. Zoveel mogelijk naturel!

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

