Over Vlieland en een niet-echt-kerstgevoel

Afgelopen kerst bracht ik, zoals bijna al mijn kersten, door op Vlieland. Een familielid van mij heeft daar een huisje en voor een schappelijk prijsje mogen wij daar elk jaar de kerst doorbrengen.
Altijd als ik op Vlieland ben ontspan ik. Even alles van me afzetten en gewoon doen waar ik zin heb. Fietsen, wandelen (met de hond natuurlijk), de winkeltjes in het dorp rondstruinen of de allerhoogste duin opklimmen om daar heel hard schreeuwen? Het kan allemaal.

Dat ik met de kerstdagen altijd op Vlieland zit betekent echter wel dat ik niet zoveel meekrijg van kerst zelf. We hebben er dan wel een kerstboompje (maar liefst twintig centimeter hoog, maar wel met ballen en kerstkransjes!), maar de kerstsfeer van thuis ontbreekt. Voor ons geen uitgebreid kerstdiner of mooie kleren, op Vlieland doen wij het lekker makkelijk. Kerst of niet.

Al met al heb ik dus een fijne ‘kerst’ gehad en heb ik me weer helemaal op kunnen laden voor een weekje werken en leren. Of nou ja… van dat leren is tot nu toe niet zoveel gekomen. Telt lezen voor Nederlands en Engels ook mee?

Oké, het mag dan inmiddels alweer een paar dagen terug zijn, maar aangezien het grootste deel van de kerstbomen nog rechtovereind staat vind ik dat het helemaal nog niet te laat is om te vragen: hoe was jullie kerst? 

14 Reacties op “Over Vlieland en een niet-echt-kerstgevoel

  1. J’aime Vlieland. Ik kan gewoon niet anders zeggen. He, maar hadden die mensen op de eerste foto ook een bruine hond? Want wij hebben hun ook zien lopen, ook op het bospad en met diezelfde hond en ook nog een bruine die de hele tijd voor hun liep.

    Re: Ja ik ben nog steeds op Vlieland! Het is heel makkelijk huisje, achter de slijterij en boven de slijterij en het snoepwinkeltje!

    • Dat zijn mijn vader, een vriend (wij waren met een ander gezin) en onze hond. Als er nog een meisje in een paarse jas naast liep: dat was ik!
      De bruine hond is van andere mensen die ook op Ankerplaats verbleven, die kwamen we best vaak tegen!

  2. Ik ben nog nooit op Vlie geweest. Lijkt me wel altijd erg leuk. Ik kan nog steeds niet geloven dat het van de week al kerst was. Er was totaal geen kerstgevoel aanwezig, hoewel ik dat de rest van mijn leven toch altijd wel had.

  3. Dat lijkt me echt zo ontzettend relaxt! Ik heb mijn kerst overleefd, dat vind ik al een hele prestatie (ik ben niet echt een fan van kerst, ik houd veel meer van cadeau’s kopen voor mensen en de kerstboom opzetten dan daadwerkelijk kerst vieren).

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

