1-1-12

Oudjaarsavond bracht ik door bij een vriendin in een dorp hier in de buurt. Ik fietste er vol goede moed over een donker weggetje door de weilanden en met aan beide kanten een slootje naartoe, totdat mijn voorlicht het spontaan begaf. Alle denkbare vloeken zijn over mijn lippen gekomen, maar met behulp van een telefoon met een lichtgevend schermpje en twee donkerdere lijnen die de grens tussen het fietspad en het gras aangaven ben ik uiteindelijk toch nog veilig aangekomen.
Eenmaal daar gingen we spannende televisie kijken en Wii’en. Voor mij en vriendin J. een hele belevenis, want wij doen thuis niet echt aan spelcomputers. We bleken overigens niet echt Wii-natuurtalenten te zijn, maar hè, wat niet is kan nog komen.
Na oliebollen, tuc’jes en chips luisterden we nog even het laatste stukje van de Top 2000 en zongen we heel hard mee met Bohemian Rhapsody om daarna met Jillz (champagne is zóóóó 2011) het nieuwe jaar in te luiden. Het eerste uur van het nieuwe jaar waren wij vooral bezig met het hele dorp doorlopen en het halve inwonersaantal een Lokkich nijjier! toe te wensen.

Toen dat afgehandeld was stapten we maar weer op de fiets terug naar de Grote Stad om Oud & Nieuw in stijl af te maken. We maakten een tussenstop bij mijn ouders, dumpten onze fietsen en aten een oliebol, en gingen toen richting de Grote Uitgaansgelegenheid hier. Blijkbaar dachten meer mensen er zo over, want ik heb het nog nooit zo druk gezien daar. Binnen dansten we, gelukkignieuwjaarden we vrolijk door met iedereen die we kenden, dronken we ons helemaal wasted en zoenden we met achtentwintig jongens (je mag zelf bedenken wat daar van waar is). Om half zes lag ik weer in mijn bedje en hield ik even een minuut stilte voor het feit dat ik drieëntwintig en een half uur daarvoor opstond.

Toen ik de volgende ochtend wakker werd was het half twee en heb ik tot half vijf niets meer gedaan dan ontbijten, douchen en zes afleveringen Raising Hope kijken. The good life.
Zoals dat hoort op nieuwjaarsdag vereerde ik mijn oma nog even met een bezoekje om er op de terugweg achter te komen dat de wolken even een beetje heel veel inhoud kwijt moesten. De rest van de avond spoelde het, dus oh, wat was ik blij dat mijn moeder mij even kon brengen naar mijn oppasadresje. Daar hielden mijn oppaskindjes een kussengevecht waar ik ongewild ook slachtoffer van werd, kijk ik Terug naar de kust en speelde ik met de iPad. Om half één ging ik weer naar huis en dook ik in mijn eigen bedje. Ik schreef voor de eerste keer in One Line A Day, had geen zin om mijn tanden te poetsen en ging dus maar meteen meteen naar dromenland.
Wat een prachtig begin van 2012.

Ik wens jullie allemaal nog een heel gelukkig nieuwjaar! Hoe was jullie Oud & Nieuw?

11 Reacties op “1-1-12

  1. Jij ook een gelukkig nieuwjaar :) Mijn Oud en Nieuw was erg gezellig, maar mijn nieuwjaarsdag was wel wat minder dan die van jou. Ik moest namelijk best vroeg (11 uur) opstaan om nog terug te reizen naar huis. Maar het was het waard!

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

