Ooit

Wijvenweek dag 4: dromendag

Ooit ga ik een heel mooi huis kopen dat niet groot hoeft te zijn, maar wel leuk en sfeervol. Waar het staat weet ik niet, misschien moet het zelfs nog wel gebouwd worden. Het hoeft er geen steriele boel te worden, het mag best een beetje rommelig zijn en eruitzien alsof er daadwerkelijk in geleefd wordt. Het mag er zo uitzien of zo of zo… tenminste, dat vind ik nu.

Ooit ga ik een geweldige baan krijgen. Ik hoef niet per se bakken met geld te verdienen maar wel genoeg om een leuk leven van te kunnen leiden. Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk maar ga met net zoveel plezier weer naar huis. Ik mag daar allemaal dingen doen die ik leuk vind, maar ik weet nog niet precies wat. De collega’s zijn in ieder geval aardig en de koffie is Starbucks maar dan goedkoper en de lekkere–broodjeszaak zit om de hoek.

Ooit ga ik verliefd worden op een heel leuke, lieve jongen of tegen die tijd een man die mij net zo leuk en lief vind en met wie ik allemaal mooie dingen ga doen. We maken reisjes en zoenen onder de Eiffeltoren/op het strand van Scheveningen/in de achtertuin/op de top van de Mount Everest, maar we kunnen ook gewoon op de bank een film kijken, nog voor de film afgelopen is in slaap vallen, de volgende ochtend wakker worden en elkaar zelfs met ochtendadem en uitgelopen mascara nog lief vinden.

Ooit gaan mensen inzien dat oorlog niet de beste oplossing is en slechts leuk is om tachtig jaar later boeken over te lezen. Oorlogsvoerders gaan inzien dat je niets bereikt met mensen vermoorden, maar veel meer met onderhandelingen. Mensen gaan niet meer dood omdat ze niet geholpen worden en er zijn nieuwe, geweldige behandelingen gekomen voor nare ziektes. Hoe we de wereldoverbevolking dan gaan oplossen weet ik niet, maar daar verzinnen we ook wel voor.

Ooit ga ik een heel oude oma zijn en woon ik samen met mijn ook heel oude man in een schattig huisje. Ik heb jarenlang een leuke baan gehad, ben dan met pensioen, ben al een eeuwigheid samen met mijn grote liefde en heb voor een hele rits nakomelingen gezorgd. Als ik alles wat erin zat uit het leven heb gehaald en tevreden ben met wat het mij en de mensen van wie ik houd heeft opgeleverd mag ik er van mezelf tussenuit glippen. Maar dat duurt nog lang. Gelukkig.

Ooit.

Ik denk te graag na over later. Hoe zie jij je toekomst?

6 Reacties op “Ooit

  1. Pingback: Ooit | Wijvenblogs·

  2. Ik denk dat er altijd wel oorlog komt omdat.. ja, nou, weet ik eigenlijk niet. Gewoon. Maar voor de rest vind ik het wel een mooie droom, net als de andere vier :)

  3. Ooit hoop ik mijn eigen paard te hebben, maar hier ga ik niet zo lang op moeten wachten,
    Ooit wil ik wonen in een fantastisch appartementje en ooit ga ik een superasielkat redden die heel aaibaar is (mijn huidige kat is dit niet zo)…
    Dromen is zo mooi <3

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

