Chaos is my middle name


bron

Toen wij bij Engels de opdracht kregen elkaar aan de hand van kaartjes met daarop eigenschappen te omschrijven was diegene die iets moest zeggen over mij snel klaar. Ik deed er voor haar een stuk langer over en toen ik haar vroeg hoe het kon dat ze zo snel klaar was zei ze ‘Ik zag een perfect kaartje liggen: chaos.’

En ja, daar heeft ze wel een punt. Chaos is my middle name. Mijn kamer, mijn schooltas en vooral mijn hoofd, op dat alles is dat woord perfect toepasbaar. Ik vergeet dingen (meestal wel relatief onbelangrijke dingen, gelukkig), raak van alles kwijt, gooi van alles om en de gedachten in mijn hoofd dwarrelen allemaal dwars door elkaar heen te dwarrelen.

En blijkbaar kom ik ook zo over op andere mensen. Een docente van mij herinnert mij zich nog steeds als ‘dat ene meisje dat drie jaar geleden in de bioscoop in Brussel haar kaartje kwijtraakte’ en een andere als ‘dat ene meisje wiens portemonnee ik in Londen uit haar tas heb gejat om te demonstreren hoe gevaarlijk het er wel niet uitstak’. Voor docenten met wie ik nooit op excursie ben geweest zal het hoogstwaarschijnlijk zijn: ‘dat ene meisje dat haar huiswerk vaker niet dan wel maakt, haar boeken vergeet, nooit stilzit of stil kan zijn, teveel praat en teveel voor zich uit staart’. Yup, that’s me.

Of het erg is? Nou, ik moet zeggen dat ik soms helemaal gestoord word van mezelf en soms gráág zou willen dat ik ietsjes geordender en rustiger in mijn hoofd was. Minder drukte, minder gepieker, minder vergeten, het lijkt me best lekker. Aan de andere kant vind ik het ook wel prima, die chaos. Die kleine, gekke, spontane, chaotische dingen maken het leven immers net een beetje leuker.

Dit blogje is geschreven n.a.v. van de Wijvenweek dag vijf.  

7 Reacties op “Chaos is my middle name

  1. Pingback: Chaos is my middle name | Wijvenblogs·

  2. Haha, grappig stukje. Chaos is mijn voornaam! Ik vergeet heel veel, als ik om 12u moet beginnen kan ik nog te laat komen omdat ik mijn sleutels, tandenborstel, schoenen en bh kwijt was en mijn kamer, nou ja, daar kan ik eigenlijk maar beter niet over beginnen. Maar ja, het is gewoon Laura, ik vind het wel leuk :) (meestal dan hè)

  3. Precies! Ik kan ook behoorlijk chaotisch zijn, maar gelukkig komen daar wel de leukste verhalen uit voort :P Als ik ze dan nog kan onthouden, tenminste…

Wil je reageren? Dat kan hieronder!

